gabriella’s song

Alma geniet heel erg van zingen en dat er voor haar gezongen wordt. Ik hou heel erg van zingen en zing dan ook veel. Ik zing in een koor (Sterremix, het ouderkoor van de Vrije School, een heel leuk overblijfsel van het halve jaar dat Alma daar op school zat).
Binnenkort voert het koor Gabriella’s song (uit de film As it is in Heaven) vierstemmig op. Het liedje was een directe hit bij Alma, zonder dat ze wist waarover het lied gaat.
Het lied is in het Zweeds en om het te kunnen zingen hebben Alma en ik heel vaak naar de MP3 geluisterd. Er is natuurlijk ook een YouTube (uit de film) van.

http://www.youtube.com/watch?v=rGAHflzfACo

Toen ik ging zoeken naar de YouTube ontdekte ik dat een hele reeks vrouwen en meisjes, uit de hele wereld, dit lied voor YouTube hebben gezongen. Het was ontroerend om te zien.

Voor wie wil, de Nederlandse vertaling:

Vanaf nu is mijn leven van mij,
ik heb maar zo`n korte tijd op aarde gekregen
en mijn verlangen heeft me hier gebracht
met alles wat mij ontbrak en wat ik vergaarde.

Het is in ieder geval de weg die ik verkoos.
Mijn vertrouwen was eindeloos,
en toonde mij een klein stukje
van de hemel die ik nooit vond.

Ik wil voelen dat ik leef,
al mijn dagen lang,
zal ik leven zoals ik wil.
Ik wil voelen dat ik leef
in de wetenschap dat ik goed genoeg was.

Ik ben nooit vergeten wie ik was
het sliep alleen in me.
Misschien had ik nooit een keuze
behalve dan de wil om te leven.

Ik wil gelukkig leven, want ik ben ik,
ik wil sterk en vrij zijn.
Zien hoe de nacht in de dag overgaat.
Ik ben hier en mijn leven is alleen van mij
en de hemel waarvan ik geloofde dat die er was
zal ik daar ergens vinden.

Ik wil voelen dat ik mijn leven geleefd heb zoals ik wil.

PS inmiddels is er ook een youtube van ons eigen koor:

http://www.youtube.com/watch?v=TvPCKIRw4dw

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in muziek. Bookmark de permalink .

Een reactie op gabriella’s song

  1. Véronique zegt:

    nou dat is wel heeel toevallig. we kregen die film te leen van een vriendin, hij ligt al maanden in de kast, en die vriendin zei van de week dat ik hem nu ECHT moest gaan kijken, vooral vanwege dat liedje, en nu hier ook al. ik geef me over. ga proberen marc van onder de kinderen in bed uit te vissen en wakker te schudden. anders morgen avond. prachtige tekst. mooi liedje.

Geef een reactie

