logeren

Eeen tijdje geleden kreeg Alma een uitnodiging van een vriendinnetje  voor een vriendinnenfeestje omdat zij ook aan een thuisonderwijsavontuur begint. Een Ja! ging per kerende post retour. Omdat ik de dag erna om half acht ’s ochtends naar mijn korendag in Middelburg zou gaan, en papa een lezing in Amsterdam moest geven mocht Alma ook nog twee nachten blijven slapen.

Het was heerlijk en vreemd, ons huis zonder dochter. Op zaterdagavond was ik zelfs alleen thuis, grote zoon naar een feest, man in Amsterdam, dochter in België… Het was jammer dat ik te moe was om er helemaal van te genieten. Want thuisonderwijs is fijn, maar soms verlang ik wel eens naar de tijd dat om half negen het huis leeg was en ik rustig aan het werk kon…

Vandaag heb ik haar weer opgehaald. Het was heelijk weer geworden, na twee dagen regen, en ze wilde niet mee. Ze wilde nog in de tuin spelen, op de schommel, naar het bos achter hun huis. Nog met de geiten knuffelen. Ze wilde ondergedompeld blijven in het gezin, drie kinderen om mee te spelen, in tegenstelling tot thuis alleen een zo veel grotere broer. Kan ik hier niet wonen? Oei, dat vond ik wel moeilijk, ik zag wat er allemaal heerlijk voor haar was, en ze is niet zo goed in overgangen van het één naar het ander, maar ik wilde haar mee naar huis, op een fijne manier.

We zijn een tijdje gebleven, we hebben nog een boterham en pannenkoek meegegeten. We hebben haar en haar vriendinnetje verzekerd dat het feest snel herhaald wordt. Ik heb de poes in de strijd gegooid, poes Pek mist je…

En ze kwam mee, en in de auto kwam ze langzaam maar zeker weer bij me thuis. En eenmaal weer in huis, hebben we elkaar weer verzekerd dat wij moeder en dochter zijn, en vond ze het heerlijk om weer op haar eigen plek te zijn, bij haar eigen broer en haar eigen poes en hond en cavia. En dat vanavond laat haar eigen papa weer thuis komt, die haar een reuze optilknuffel geeft…

Dank je wel S. voor het heerlijke plekje dat ze bij jullie gezin heeft gevonden!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in vrienden. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

