moeder

Vanochtend werd ik wakker om half vijf, precies dezelfde tijd als 17 jaar geleden. Toen werd ik wakker van het breken van de vliezen en werd ’s avonds om tien over acht onze zoon geboren. Ik werd moeder. Nu kon ik rustig blijven liggen en denken aan de afgelopen zeventien jaar.

Het is een enorme ervaring om moeder te zijn. Ik heb er heel veel van geleerd, ik geniet ervan, het vervult me soms met wanhoop en het maakt me gelukkig.

Sinds zijn laatste schooldag, 11 dagen geleden, is er een grauwsluier van hem afgevallen. Hij is zo opgelucht bij het idee dat hij nooit meer naar school hoeft. Hij speelt opeens weer piano, hij leest een boek, hij werkt gericht aan de voorbereiding voor het Centraal Schriftelijk Examen, hij lacht en hij heeft een feestje gegeven in de tuin voor al zijn vrienden en vriendinnen.

We wisten niet dat het zo snel zo veel verschil zou maken.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

3 reacties op moeder

  1. O, wat heerlijk voor hem! Ik wist helemaal niet dat jullie het van plan waren. Wat moet dat ontroerend zijn, je kind zo te zien opbloeien.

    En gefeliciteerd! Zeventien jaar, dat is vast in een oogwenk voorbij gegaan. Ga maar fijn genieten met z’n allen.

    • thuisschool zegt:

      Ja, het is ontroerend om te zien… En het is ook niet eens iets waar we een besluit over hebben genomen, eindexamenkandidaten zijn nu gewoon klaar met school en mogen zich zelfstandig voorbereiden, ze hoeven dus niet meer (mogen nog wel…)

  2. Klijnsma zegt:

    Alvast succes met het centraal schriftelijk examen!
    Fijne moederdag gewenst!

Geef een reactie

