slaap

Alma en ik hebben de laatste tijd allebei iets met slapen.

Ik word in de lente vaak heel vroeg wakker, tegelijk met het licht worden. Als ik dan mijn hoofd niet wakker laat worden, loop met halfdichte ogen even naar de wc en kruip er weer in en denk maximaal: ‘oh, lekker vroeg, kan nog heel lang slapen’, dan val ik weer in slaap. Maar als mijn hoofd wakker wordt dan ben ik het ook. Dan sta ik ook op, want dan lukt het nooit meer om in te slapen. Vanochtend heb ik dan ook van 6 tot 8 onkruid gewied in de moestuin… En vanmiddag een heerlijke siësta gehouden…

Alma slaapt tegenwoordig niet meer in haar eigen bed in. Ze laat zich heerlijk naar bed brengen, voorlezen en leest dan zelf nog een Donald Duck van de enorme stapel van grote broer, maar als het tijd wordt om te slapen … dan gaat ze zwerven. Ze komt naar beneden, kruipt naast me op de bank en zegt: ‘ik kan niet slapen, mag ik even bij jou op de bank?’ Vervolgens slaapt ze voordat het hoofd het kussen raakt, of er nu gepraat wordt, of er muziek op staat, het maakt niet uit…

PICT0024

Of als ik in mijn werkkamer ben, komt er een meisje om de hoek kijken die vraagt of ze in ons bed mag liggen (naast de werkamer…), want ze kan niet slapen. Meestal slaapt ze al voor ik haar nog een zoentje kan geven…

PICT0175

En vanwege mijn rare ritme, kruip ik er dan maar een uurtje later naast en tilt papa haar en uurtje of wat later slapend naar haar eigen bed.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

2 reacties op slaap

  1. Susanne zegt:

    Wat een heerlijke blog 🙂

  2. anjaderijk zegt:

    Kinderen die slaapwandelen praten dan ook gewoon. En ‘slapen’ dus zo weer. dit lijkt er verdacht veel op:D

Geef een reactie

