restaurant

Vandaag ging opeens het restaurant in de tuin open, met de volgende menukaart:

PICT0014

De charmante ober bracht me een bordje met noten, een taartje en een glas water (ik had net de caviakooi verschoond en lustte alles van de kaart).

PICT0012

Waarom laat ik dit nu zien?

De pelerine is het resultaat van een aantal maanden naast Alma zitten terwijl ze schrijft of rekent. Het is gehaakt. Ik heb deze techniek gebruikt omdat haakwerk het makkelijkst neer te leggen is op het moment dat mijn hulp nodig is (MAMA, het lukt niet!!!) en ik iets te doen moet hebben als ik naast haar zit, anders kan ik niet mijn grote mond dichthouden als ze nadenkt. We gaan er nog een hele cape van maken (met stof) zodat het een Ronja de Roversdochter winterjas wordt.

Het menubriefje is een voorbeeld van één van haar manieren van werken. Zonder al te lang na te denken heeft ze het allemaal even getekend en geschreven, puur functioneel, want ze wilde restaurantje spelen. Heerlijk en eigenlijk zie ik haar zo het liefst bezig.
Heel anders dan gisteren, toen ze een schilderij wilde maken van mama die de zaterdagsudoko doet. Een worsteling met haar eigen verlangen naar perfectie. Ik vond het mooi, maar zij had het bijna verscheurd en ze was er boos en moedeloos van geworden. Dit is de andere manier van werken …

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

