moleskine

Al een paar weken lees en kijk ik heel veel in ‘An Illustrated Life’ van Danny Gregory. Een prachtig boek met de ondertitel: Drawing Inspiration From The Private Sketchbooks Of Artists, Illustrators And Designers. Het boek maakt de ondertitel helemaal waar.

Ik was al begonnen met meer te tekenen door dit boek, gewoon in mijn agenda of dagboek, maar gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zo’n prachtig Moleskine tekenboek gekocht. Niet eens één, maar gelijk twee! voor tekenen en voor werken met waterverf. (Wie de Moleskine boekjes niet kent, kijk hier maar, het boek dat ook Picasso en Hemingway gebruikten…..)

En het maakt me heel gelukkig.

kachel

toverfluit

Van de weeromstuit is Alma natuurlijk ook meer gaan tekenen. Ik ben daar heel blij mee, ik denk vaak dat Alma andere talen of expressiemogelijkheden nodig heeft om haar rijkdom aan beelden te verwerken en te delen.

mandje pruimen

een mandje pruimen

wijn

drinken in een restaurant, wachten op het eten

kopje

vrije fantasie van mijn theekopje

Ik ga ook nog de andere boeken van Danny Gregory bestellen (Everyday Matters en The Creative License).

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in boeken, tekenen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

