thuisschool in bed

’t Is een gekke bedoening hier, maar het werkt toch nog steeds. We zijn flexibele mensen, dat is nu toch wel bewezen.

Vanaf de bank, vanuit bed, met alle technologische hulpmiddelen, een chauffeur, een grote zoon als hulp in de huishouding en de kinderclub lukt het ons om de thuisschool gewoon draaiend te houden. We doen heel veel virtuele boodschappen met groot geld en met klein geld (gaat prima vanaf de bank en op de computer met de CD van Ambrasoft), Alma leest me voor met plezier want de noodzaak is duidelijk, we oefenen taal (lidwoorden, zelfstandignaamwoorden en bijvoeglijkenaamwoorden) waarbij maar weer duidelijk wordt dat Alma een uitstekend verbaal gevoel voor taal heeft, zolang ze het maar niet hoeft op te schrijven is er niets aan de hand…

Er wordt gekookt en afgewassen, ik word verzorgd, er worden kruiken gevuld, dekens worden aangedragen waar ik maar wil liggen, ik mag de muziek kiezen en Alma zoekt hem op, ook dit zijn allemaal vaardigheden die ze nu leert.

We bestuderen de spijsvertering om te leren waarom ook de goede bacteriën sneuvelen bij zulke hoeveelheden antibiotica en wat dat met je doet. En wat is het verschil tussen goede en slechte bacteriën eigenlijk? De infuusnaald in mijn hand wordt bestudeerd (ik voel me een soort bionic woman ermee), hoe kan het dat het infuus open blijft? dus de bloedsomloop en de bloedplaatjes komen aan de orde.

Kortom, elk nadeel heb z’n voordeel en in dit geval is het een snelcursus zelfstandigheid en dingen doen zonder mama.

En gisteren stond in de krant dat 65.000 mensen in Nederland al een handtekening hebben gezet om mij sneller beter te krijgen! (http://nos.nl/artikel/135037-aandacht-gevraagd-voor-ziekte-van-lyme.html)

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen, Lyme, thuisonderwijs, ziek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

