tekenen

Vandaag zijn Alma en ik de dag begonnen met tekenen. Hè, hè, wat was dat lang geleden en wat is dat toch fijn om te doen. We tekenden allebei iets wat we konden zien, iets na en iets uit de fantasie. Goed kijken heb ik geleerd op de kunstacademie en bij CREA, maar oh, wat is het toch moeilijk om echt te doen. Om niet in te vullen of om te tekenen wat je denkt te zien. Ik ben er wel voor om het weer een tijdje elke dag te doen.

Hier zijn de tekeningen van Alma:

En dit zijn de tekeningen van mij:

We waren allebei erg tevreden met onze eigen en elkaars tekeningen.

Na het ontbijt zijn we heerlijk verder gegaan met knutselen. S. had een origami boekje uit de bieb voor mij gehaald en gisteren hadden we samen diverse soorten vouwblaadjes gekocht bij de dichtstbijzijnde speelgoedwinkel (mijn wandelrecord tot nu toe: 1 km heen en weer 1 km terug). Alma heeft heel veel hoedjes van papier gemaakt, voor iedereen in huis inclusief een tegenstribbelende Pek. S. heeft ons geleerd hoe je van een hoedje een bootje maakt, die Alma vervolgens allemaal heeft doen zinken in de afwasteil. En we hebben uit het boekje een grote vlinder gemaakt, die vervolgens versierd moest worden met symmetrische patronen. Heerlijk knip- en plakwerk.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in knutselen, tekenen. Bookmark de permalink .

2 reacties op tekenen

  1. Klijnsma zegt:

    We gaan meteen aan de slag: Owen en mam!

Geef een reactie

