samen rijden

Tegenwoordig rijden Alma en ik op donderdagochtend samen met nog twee anderen, A. en V., een thuisonderwijs moeder uit België en haar dochter. Vandaag was de tweede keer, en het was weer erg gezellig.

Ik was de afgelopen week veel duizelig en had veel last van de restverschijnselen van de Lyme in mijn hersenen (volgens de artsen die we gezien hebben zijn het onafhankelijke dingen de duizeligheid en de restverschijnselen). Ik had me dan ook afgevraagd of ik wel moest gaan, maar omdat er bij Fré zoveel ruimte is om te letten op hoe ik me voel, durfde ik het toch aan. Ik ben zo blij dat we zijn geweest! We hebben heerlijk over de Pietersberg gezworven, zo rustig en zo mooi is het daar. Het deed ons allemaal goed.

We zijn een uur eerder gegaan dan de les was, zodat de beide meisjes en mama’s al even konden kletsen met elkaar en met de paarden. Er was een grote wei vol paardenbloemen zodat er kransen voor de paarden gevlochten konden worden (die ze vervolgens opaten natuurlijk!). De paarden konden lekker geborsteld worden en van hun kriebelige wintervacht bevrijd. Ik had ons super IKEA krukje/trappetje mee genomen om op te stijgen, mijn armen zijn nog lang niet sterk genoeg om me op de rug op te drukken en dat werkte prima…

Elke les begint met wat paardengym, voor de mensen erop dan... Alma mocht de groentjes les geven. Op dit moment mochten we onszelf een schouderklopje geven, goed gedaan...

Vandaag reed ik op Per, een paard met een rustige gang en heel betrouwbaar.

Daar komen we de berg af, Alma voorop, mama A. erachter

Daarachter kwam ik.

En als laatste V. met Pyrrus, die elke keer wat achter bleef en dan weer in draf bij de groep kwam.

Na het rijden hebben we hooi gegeven, de meisjes hebben nog heerlijk in de wei gespeeld, de mama’s gekletst op een bankje. We hebben gepicknickt, gestoeid en gespeeld. De meisjes hebben om ijsjes gezeurd, maar het café was niet open dus ondanks mijn toestemming hadden ze toch geen ijsje. Ze hebben nog wat meer geborsteld en toen was het weer klaar. Nu ben ik moe en ga ik even rusten maar volgende week gaan we lekker weer…

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in buiten, dieren, Lyme, natuur, paarden, vrienden. Bookmark de permalink .

2 reacties op samen rijden

  1. Klijnsma zegt:

    We stikken van jaloezie! Mam wil ook graag leren paardrijden, om met dochterlief de bossen door te trekken…

    • thuisschool zegt:

      Kom eens met ons mee! ’t Is wel ver, maar voor af en toe is het toch een fijn idee.

Geef een reactie

