school

Laatst had ik met Alma een gesprek over school. Omdat ons leven nu betrekkelijk saai is vanwege mijn ziekte en al het ziekenhuis heen en weer, wilde ik haar toch de keuze geven om naar school te gaan, daar is in ieder geval meer reuring. Alma was erg duidelijk in haar nee. Ze zou het als een soort straf ervaren, om nu ook nog naar school te gaan, nu alles al zo anders en onzeker is.

Maar even later kwam ze bij me terug, zij had ook een vraag. Zou het me beter maken als ze naar school ging? Want als ik er beter van zou worden als zij naar school ging, en ik dus geen last van haar had, dan wilde ze het best voor me opbrengen om een jaar naar school te gaan. Dat zou ze wel overleven.

Daar kreeg ik dus tranen van in mijn ogen. Wat een onzelfzuchtig nadenken van mijn dochter van 8.

Ik heb haar gerustgesteld en bedankt. Ze is thuis van harte welkom en geen last, ik wilde gewoon weten wat zij fijn vindt en haar de ruimte geven om over zulke dingen na te denken. Dat was dus duidelijk, gewoon thuis blijven leren en leven. En we hebben maar eens ons Beer en Egel credo aangeroepen: Samen kunnen we alles!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in sarcoïdose, thuisonderwijs, ziek. Bookmark de permalink .

7 reacties op school

  1. Mirjam zegt:

    Jemig, wat een meid Josh! Kan je trots op zijn!!

    ((()))

  2. Klijnsma zegt:

    Jullie zijn zo close… heerlijk!

  3. Chaja zegt:

    Dat was in elk geval een duidelijke teken dat je op de goede weg zit.

    wij zijn een paar dagen op vacantie, netloos!

    Veel sterkte en gezondheid,
    liefs!

  4. Jon zegt:

    Geweldig om te lezen! Doet mij als moeder (met al weer 5 jaar sarcoidose) ook goed om zo af en toe die bevestiging te krijgen.
    Geweldige dochter heb je toch! Samen sterk!

    • thuisschool zegt:

      Hé Jon, dat wist ik niet, dat jij het ook hebt. Misschien moeten we eens privé mailen, hoe jij het redt met het thuisonderwijs en de sarcoidose.

  5. Mama club zegt:

    amai ik vind het een ontroerend verhaal. zoals mirjam zegt: echt om trots te zijn op jouw dochter. Geweldig gewoon!

Geef een reactie

