eerste keren

De afgelopen week zat vol met dingen die ik weer voor de eerste keer sinds het begin van de zomer heb gedaan, een week vol mijlpalen.

Ik heb voor het eerst een vergadering gehad met een opdrachtgever, buiten mijn huis! en er zelfstandig op mijn (elektrische) fiets heen gefietst! En omdat de vergadering om de hoek van Mattie’s kringloopwinkel was ben ik ook nog daarheen gegaan zodat ik, om het te vieren, alle Asterixen en Obelixen en Suskes en Wiskes die er waren en die Alma nog niet had kon kopen. Zelfs grote zoon was tevreden en Alma straalde.

Ik heb voor het eerst Alma weer van de kinderclub gehaald, op de fiets.

Ik heb een deel van het huis gepoetst.

Ik heb Alma op de fiets naar de ponyclub gebracht, door de stralende zon. Lekker gekletst met Fré, plannen gemaakt voor zelf weer gaan rijden, een kopje thee bij Coffee Lovers gedronken en weer met Alma naar huis gereden.

Ik ben met mijn lief naar de stad gereden om op een terras aan het water te zitten om eens samen wat leuks te doen. We hebben uren gepraat over onszelf en wat ons bezig houdt en maar een beetje over de kinderen. Ik heb een latte machiato gedronken, voor het eerst sinds maanden, in de zon gezeten, rode wangen gekregen en er heel erg van genoten.

Ik ben samen met Alma naar de biologische boer gereden, in de auto!, waar mijn lief nu al maanden melk voor me koopt. Alma en ik konden samen de zware tas met potten melk dragen.

Ik heb Alma met de auto naar een vriendinnetje in Valkenburg gebracht en weer opgehaald een halve dag later.

Ik heb pizza’s gebakken met courgette erop uit de tuin en ze waren weer heel erg lekker.

Ik ben voor het eerst niet naar de Not Back To School Party geweest in de Speeldernis, terwijl Alma en ik wel heel veel zin hadden, en we van tradities houden. Maar het was te ver en nog te veel voor mij en echt niet S. z’n ding. Volgend jaar wel weer…

Ik heb een dag eindeloos gehuild. Omdat er weer hoop gloort, omdat er weer dingen kunnen, hoefde ik eindelijk niet eens alleen maar sterk te zijn en merkte ik dat er bergen tranen zaten die er allemaal nog uit moesten. Ook omdat er nog zoveel overblijft om tegenop te zien en omdat er tegelijkertijd zoveel overblijft om van te genieten.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in buiten, koken, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

9 reacties op eerste keren

  1. Corrie zegt:

    Lieve Josh, ga zo door!!! En huilen is ook heel erg gezond en helend, hoor!
    Liefs, Corrie

  2. chaja zegt:

    Wat veel! Dat is ook meer dan genoeg om een week te vullen, ook als je niet ziek bent! Wat moet je een voldaan gevoel hebben.
    Goed jaar – Josh!
    Liefs, Chaja

  3. ellen zegt:

    Hoi lieve Josh,

    wat fijn dat je weer meer dingen kunt!! Dat geeft zoveel energie op zich al!
    En die tranen.. ja dat kan ik me ook goed voorstellen dat die er zijn! En dat is ook helemaal oke, toch!

    Jammer dat we je misten bij de NBTSP, maar ach.. volgend jaar dan toch!!

    liefs
    Ellen

    • thuisschool zegt:

      Zodra er weer meer energie is hoop ik weer eens aan te sluiten bij een thuisonderwijsuitje of een thuisschoolreisje zoals Alma ze noemt. Nemo ofzo, nu het bij de museumkaart zit… Misschien hoeven we wel niet tot volgend jaar te wachten.

  4. Net als Chaja wou ik zeggen: wat veel!

    We hebben jullie hartstikke gemist, ik heb nog aan mensen ‘van verre’ verteld hoe ver jullie altijd reizen en hoe geweldig ik dat vind.

    Maar wat heerlijk om te horen dat de mijlpalen ‘huilen’ en ‘genieten’ voorzichtig in zicht komen. De ene lijkt op het moment zelf misschien wat meer welkom dan de ander, maar ze zijn allebei zo belangrijk.

    Go girl! xxx

    • thuisschool zegt:

      Ik heb vaak aan jullie allemaal gedacht maandag en mee genoten dat het zulk mooi weer was. Je nieuws uit de natuur is net binnen, bedankt!
      Ja, huilen en genieten zijn allebei goed om helemaal te kunnen voelen en kunnen allebei opluchten.

  5. baasbraal zegt:

    Nou, ik was er wel! Dan had ik kennis met je kunnen maken……. Je bent heel dapper bezig lees ik. Mijn complimenten!

Geef een reactie

