great house

Hier word ik heel erg verdrietig van: er is een nieuw boek verschenen van Nicole Krauss: Great House en ik ga het niet kopen. Want ik kan het niet lezen. Opeens voel ik weer de pijn van wat ik (nog) niet kan.

Ik kan inmiddels wel meer stukjes uit de krant lezen, of op internet, maar echt lezen, een boek lezen, dat lukt nog niet. Als ik een boek lees moet ik het al kennen en dan pak ik uit elke zin woorden en dat maakt dat ik weet waar ik ben en wat er staat. Of ik lees het voor aan Alma, maar dan weet ik vaak niet wat ik heb voorgelezen (zij kan het me dan weer vertellen als we er over praten). Dus een nieuw boek, hoezeer ik me er op heb verheugd dat ze na het prachtige boek The History Of Love weer een boek zou schrijven, dat moet nog wachten.

Misschien gaat het lukken op de Kindle, die ik een tijdje mag lenen om uit te proberen, of misschien moet ik mezelf gaan voorlezen? Of ik moet wachten op de luisterversie van het boek.

Maar verdrietig maakt het me wel.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in boeken, lezen, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

2 reacties op great house

  1. Chaja zegt:

    Hoge pieken, diepe dalen. Maar het komt wel weer. En boeken raken gelukkig niet snel achterhaald. Niet zoals de krant die je dan weer wel kunt lezen maar waarvan je achteraf nooit snapt waarom je dat toch ook weer wou. Je boek wacht op je net zolang tot je het toch kunt lezen. En als je daar geen geduld voor hebt en als de luisterversie te lang op zich laat wachten, zou je het dan leuk vinden als ik je voorlees via Skype?
    Liefs
    Chaja

    • thuisschool zegt:

      Wat een ontzettend lief aanbod Chaja! Daar ga ik eens even over nadenken en van genieten.

Geef een reactie

