beelddenken

Alma was afgelopen week weer een dag bij Pérola en daar kreeg ik gisteren een verslag en foto’s van. Het raakte me enorm, om de foto’s te zien van de twee bruggen die Alma had gemaakt (om aan het concept verschil te werken). Ze had er wel over verteld, maar om ze te zien vond ik indrukwekkend.

Verder begreep ik uit het verslag weer eens hoezeer mijn ziekte een impact op Alma heeft. Ze was erg moe en van slag geweest die dag, ze viel in slaap tijdens een oefening, en ondanks dat ze heel graag wilde werken lukte het haar niet goed om haar fantasie-oog erbij te houden. Gelukkig kon Pérola daarmee omgaan zodat Alma daar toch een goede dag heeft gehad.

Het was voor ons fijn om zo’n uitgebreid verslag te lezen over hoe iemand anders naar onze dochter kijkt, en te merken dat wij haar herkennen. Het is in onze zoektocht naar een school voor Alma ook belangrijk dat we de mening van een ander, een deskundige, kunnen gebruiken als we het over ons kind hebben, daar hebben instanties nu eenmaal behoefte aan.

Want het werkt niet als ik zeg wat ze kan of wie ze is, dat is maar een subjectief idee van een moeder… Ondanks dat die moeder al 3,5 jaar met haar dochter samenwerkt.

Sinds dit weekeinde leest Alma ook andere boeken dan die van de Stilton familie, giechelend en wel een uur achterelkaar heeft ze in één ruk het boek Zsa Zsa, van Janneke Schotveld gelezen. Ze kwam tot de helft, vanochtend in bad heeft ze alweer verder gelezen. Minder spannend dan Stilton, maar wel echter is haar voorlopige oordeel. En vanochtend heeft ze de breuken er even tussendoor gedaan zelfs tot het optellen met ongelijke noemers ( 3/4 + 2/3 enzo) niet echt makkie, maar het was een leuk spel, met verrassend vaak goede antwoorden. Vooral als ze er een beeld bij maakt, met taarten (grote zoon had het vroeger meer met pizza’s…) Volgens Pérola is Alma dan ook een verfijnde beelddenker met een groot creatief vermogen. Dat heb ik ooit al gezegd toen ze naar de kleuterschool ging en al echte schilderijen kon maken. Maar ja, ik ben maar haar moeder, dus dit weet ik eigenlijk niet.

de twee helften van een bloem

De komende twee dagen mogen jullie voor me duimen, ik ben dan grotendeels in het ziekenhuis voor onderzoek en behandeling en ik zie er erg tegen op.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in boeken, dyslexie, hoogbegaafd, knutselen, kunst, rekenen, sarcoïdose, tekenen, ziek. Bookmark de permalink .

7 reacties op beelddenken

  1. Corrie zegt:

    succes lieverd, we denken aan je. dikke knuffel!!!

  2. Mirjam zegt:

    Ik denk ook aan je!
    Heel veel sterkte en succes!
    ((()))

  3. Miriam zegt:

    Ik zal voor je duimen! Natuurlijk.

    Ik loop enorm achter met mail en blogs, dus lees nu pas over moeilijke onderzoeken en vervelende uitslagen 😦 En dat Alma over school aan het nadenken is, wat ik reuze stoer vind!

    Wat veel grote dingen tegelijk allemaal! Dus sterkte!

    groetjes,
    Miriam

    • thuisschool zegt:

      Bedankt voor het duimen… Hoe is het met jou?

    • Miriam zegt:

      De misselijkheid leek rond week 28 iets minder te worden, maar is nu al weer een aantal weken ‘back with a vengeance’. Het is ver-schrik-ke-lijk. Kan wel uit mijn lichaam springen. ik weet me werkelijk geen raad. Het kost me al mijn energie om niet te gillen of te huilen. Week 32, nog 8 te gaan….

    • thuisschool zegt:

      Oh, Miriam, sterkte!

Geef een reactie

