koud

Wat is het koud zo vroeg in het jaar! Vanuit huis vind ik het nog net OK, soms zelfs mooi, maar vaak ook word ik er alleen maar verdrietig van. Vorig jaar ben ik bijna niet buiten geweest in die tijd dat het zo koud was en werd ik meestal door Sytze heen en weer naar het ziekenhuis gereden met een kruik in mijn handen. De kou doet pijn. Door een van de laatste neurologische onderzoeken is dat “ontdekt”, het hoort bij de sarcoïdose.

Maar ik wil deze winter wel naar buiten kunnen, ondanks sneeuwstormen en -10. Dus ik ben naar de Bever sportwinkel gegaan en heb voor mezelf voor heel veel geld poolkleren gekocht. Schoenen waar je voeten gegarandeerd warm in blijven, helemaal gevoerd met merinowol:

Merinowollen ondergoed, extra dikke T-shirts met lange mouwen en leggings. Dikke sokken ook van merinowol. Hele dikke gevoerde handschoenen. Een dikke muts had ik al, een sjaal ook. En een nieuwe slee voor Alma.

En het helpt. Ik kan naar buiten voor een tijdje zonder dat het pijn doet. En naar Alma kijken als ze van de heuvel afgaat op de slee. De volgende keer neem ik een fototoestel mee want het ziet er erg fijn uit, zo’n meisje met rode wangen en stralende ogen.

Als ik nu naar buiten kijk valt het wel mee, alhoewel ik nog steeds liever in Portugal zou wonen of zo in de winter.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in buiten, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

7 reacties op koud

  1. Mirjam zegt:

    Wat verdrietig, Josh!
    En wat fijn dat er toch mogelijkheden zijn om het iets draaglijker te maken.

    Ben benieuwd naar een foto!

    ((()))

  2. Klijnsma zegt:

    Maar ik moet steeds denken aan jullie kacheltje. Ben er stik jaloers op, want deze mam heeft last van een winterdip: geen open haard en nog steeds geen geschilderde muren. Balen!

  3. Chaja zegt:

    of gezellig bij ons, in Jeruzalem: we hebben vandaag de eerste regenbui van het jaar (koud is het nog altijd niet) en we zijn zo blij als een kind. Door verbouwing hebben we op kantoor geen tl verlichting maar peertjes en met rijstpapieren bollen eromheen is het bere-knus. Een collega heeft een opblaasbank met kleed meegenomen, het is vacantie en dus lopen er kinderen rond. Gezellige wintersfeer.
    Ga gauw koffie zetten.
    Veel ijspret als eskimo!

    • thuisschool zegt:

      Wat heerlijk dat dat kan bij jullie, de kinderen mee. Ja ik zou graag even in Israël langskomen maar voorlopig zit het er niet in…

  4. Kelly zegt:

    Well-made winter clothes bring me such joy too! I love wool as well and some day hope to have wool underwear. Those boots look divine!

    I can’t wait to see pictures of Alma and her red cheeks.

    • thuisschool zegt:

      The wool underwear works really well, I could go outside and watch the snowfun!

Geef een reactie

