MGUS

Vanmiddag was ik bij de hematoloog (dat is niet iemand die heel veel van mijn favoriete winkel de HEMA af weet, maar een bloeddeskundig arts…) en die had gelukkig goed nieuws voor me. Naast de sarcoïdose bleek ik een aantal maanden geleden ook een afwijking te hebben aan mijn afweer, aan de antistoffen in mijn bloed. De arts die me dat vertelde gaf ons toen de indruk dat ik een hele nare vorm van bloedkanker had, maar dat bleek ik vier spannende dagen later niet te hebben. Het is slechts een mogelijke voorloper ervan met de spannende naam MGUS (monoclonal gammopathy of unknown significance). Ik moest na drie maanden weer getest worden op mijn antistoffen en vanmiddag kreeg ik te horen dat ze niet verontrustend waren. Dat is erg fijn, want meer verontrustende dingen kan ik er op het moment niet bij hebben.  Ik moet nu elk jaar opnieuw getest worden of mijn MGUS zich goed gedraagt en dat is ver genoeg weg om zo meteen met Alma een klein feestje te willen vieren. We gaan lekker naar de film, naar de nieuwe Narnia film: The Voyage of the Dawn Treader.


Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in film, ziek. Bookmark de permalink .

9 reacties op MGUS

  1. Chaja zegt:

    Goddank, dat is een opluchting! Feest ze!

  2. Kelly zegt:

    I’m glad to hear you’ve been able to rule out more unpleasant possibilities. Enjoy your movie! Those books were favorites of mine as a child. I am not a fan of the movies so far although I am a fan of some of the sewn costumes!

    • thuisschool zegt:

      We loved the first movie, Alma wanted to be Lucy for days after watching it. We didn’t like the second movie so much, it went to far from the storyline and was too teenagery, but this one was really nice again. Sometimes scary, but lovely too.

  3. Klijnsma zegt:

    Lieve Josh,

    wat een toppie-jippi-de-pippie-nieuws!
    Wat zul je je opgelucht voelen!

    En wij ook…

  4. Mirjam zegt:

    Fijn Josh! En groot gelijk met jullie feestje!

    Willen wij ook nog graag zien, deze film! Jammer dat films zo afgekort zijn he?

    Ken jij dit luisterboek toevallig?
    http://www.veenmagazines.nl/00/vm/nl/23/product/63762/Nederlandse_Geschiedenis.html

    • thuisschool zegt:

      Ja, het is zo heerlijk om ook weer eens goed nieuws te krijgen over mijn gezondheid. Ik ken het jouw luisterboek niet maar lijkt me wel leuk…

  5. Didi zegt:

    Zekers opgelucht als je goed nieuws krijgt

    Hopelijk blijft het dus ook goed gaan

    groetjes Didi

Geef een reactie

