heerlijke dag

Vandaag loopt alles weer eens op rolletjes, de dag begint goed voor mij, lekker als eerste op, rustig aan mijn huiswerk kunnen beginnen. Huiswerk vind ik heerlijk, de boeken die ik moet lezen zijn interessant, ik word bevestigd in wat ik weet en leer dingen bij. Ik geniet er ook gewoon van om weer een half uur te kunnen lezen en te begrijpen wat ik lees.

Vervolgens wordt Alma wakker en ga ik met haar lekker bijkletsen. Ze was gisteren bekaf thuisgekomen van haar logeerpartij bij Hilde waar ze mee naar Technopolis was geweest. Tijdens het kletsen konden we het Technopolisgeld, met haar foto erop, netjes in bankbiljetten scheuren en ze vergelijken met de bankbiljetten van een paar jaar geleden (wat is ze gegroeid!). Vervolgens biscuits (met boter i.p.v. crisco) gebakken want er was geen brood of zo in huis. Tijdens het bakken al weer verder gelezen in Harry Potter ( we zijn inmiddels halverwege deel twee). Na het ontbijt wilde Alma wel in haar nieuwe Natuurboek beginnen, dan kon ik nog even mijn hoofdstuk afmaken. Ze heeft van Hilde blokboeken van Kinheim gekregen (http://www.kinheim.com/Producten/Natuur/Blokboek_Natuur) en ze vond het zelfs leuker dan ze dacht om ermee te werken. Het leverde ook een gezellig gesprek op over schrikkeljaren en waarom we die hebben. Daarna samen de tweede Harry Potterfilm gaan kijken, in het Engels, ik kan ondertussen lekker breien aan Alma’s nieuwe jurk en zij heeft zitten tekenen. Na de film heeft ze weer eens in het Singapore Math boek zitten werken, dat ligt al een hele tijd op de plank, maar ze had er weer eens zin in (de Kien map is al aardig doorgewerkt). In de tussentijd is haar Engels zoveel beter geworden dat ik niet meer hoef te vertalen, ook de getallen komen er in vloeiend Engels uitrollen bij haar.

Vanaf half drie werd het tijd dat ze zich klaarmaakte voor de kinderclub, kon ik mijn werk doen en had ik als bonus een fijn telefoongesprek met P. van http://denkenendoen.blogspot.com/. Grote zoon had nog spannend nieuws over een mogelijke kamer en verhuizen, zo’n bericht zorgt voor de nodige opwinding. Kortom, een dag op rolletjes…

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in engels, rekenen, tekenen, thuisonderwijs, voorlezen, vrienden. Bookmark de permalink .

2 reacties op heerlijke dag

  1. Mirjam zegt:

    Heerlijk! Nu nog een fijne avond! 😀

  2. Klijnsma zegt:

    Het was heerlijk om Alma weer eens te zien! En de bankbiljetten zijn hier ook erg popi!

Geef een reactie

