zelfstandigheid

Sinds een paar dagen heeft Alma een eigen e-mail adres op haar eigen computer. Ik heb er een tijdje tegen aan lopen hikken, vriendinnetjes hadden er al wel eentje, maar was het wel nodig, geeft het niet een hoop gedoe met spam enzo? Maar wat heeft het als gevolg? Een stroom van e-mailtjes gaat door ons huis, de hele tijd wordt aan mij gevraagd hoe ze iets moet spellen en ze is opeens helemaal bezig met schrijven. Voor mijn verjaardag (morgen) worden per e-mail plannen gesmeed met papa en grote broer over appeltaart en cadeaus. Vervolgens worden de plannen weer per mail gecheckt bij mij.

Ook worden er mails gestuurd naar vriendinnen, clubs ontstaan (de Harry Potter club, deel twee is bijna uit en deel drie ligt al klaar) en favoriete neven krijgen persoonlijke post over de DS. Tips en trucs worden uitgewisseld en tekstopmaak wordt uitgeprobeerd (roze letters in rode balken is echt moeilijk lezen). Er wordt zonder aarzeling geschreven en dat is een heel leuk bij-effect. Dus wie mail wil van Alma, geef je mailadres en wie weet, misschien krijg je wel post!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in schrijven, typen, vrienden. Bookmark de permalink .

8 reacties op zelfstandigheid

  1. Katia zegt:

    Ik vind mailtjes net heel goede lees- en schrijfoefeningen.
    Mijn dochter van 5 heeft ook haar eigen mailadres. Het openen van haar mailbox is al een uitdaging op zich en dan lezen we samen haar mailtjes en schrijven er terug.
    Heel onschuldig nog allemaal en enkel mensen die we goed kennen, hebben haar mailadres (grootouders, meter, peter, vriendinnetjes…). Ze mag er ook niet op zonder toezicht, dus dat zit wel snor…
    Je kan dat uiteindelijk niet tegenhouden en dan maak ik er liever iets leerrijk van.

    Leuk voor je dochter! Zij zal er wel van genieten!

  2. Corrie zegt:

    ik wil wel met Alma emailen, geef haar mijn emailadres maar!

  3. Klijnsma zegt:

    Wij willen ook wel een mailtje ontvangen..
    Wanneer was Alma ook alweer jarig?
    Ik doe nog maar eens een poging een verjaardagskalender te maken.

    Ils

  4. Melissa zegt:

    Melissa wil graag met Alma emailen
    groet, Marion

  5. Heidi zegt:

    Leuk zeg!!
    En jij van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

  6. Chaja zegt:

    Als Alma het leuk vindt, vind ik dat ook. Geef maar door als ze er zin in heeft.

  7. Annelies zegt:

    Nog even en ze heeft haar eigen blog!!

  8. pauline zegt:

    Nou ik weet zeker dan NOa wel graak mail wil….voor- en achternaam aan elkaar at hotmail. Hij leest de mail nog niet heel vaak dus bereid haar wel voor op traag antwoord….of SMS me als ze geschreven heeft!

Geef een reactie

