redactiesommen

In onze My Pals Are Here rekenmethode (waar Alma al sinds een tijdje weer mee werkt, op eigen verzoek) zijn we toe aan redactiesommen met afstanden, gewichten en inhoud. Heerlijk spul is dat. De vorige keer toen we ons met redactiesommen bezighielden moest ik ze nog allemaal voorlezen zodat het voor haar een rekenoefening bleef met een mogelijkheid tot een goed antwoord in plaats van een leesoefening waarbij elk woord belangrijk is. Maar vandaag heb ik de oefeningen in het Nederlands vertaald en op een blaadje gegeven (want in het Engels lezen, dat lukt me nog niet, mama) en zowaar alles min 1 goed. Leuke sommen over baby olifanten en hun vijf keer zo zware zus, afstanden die je bij elkaar op moet tellen en hoeveel maatbekers je nodig hebt om een aquarium te vullen. Ze wil tegenwoordig cijfers voor werk, want dan heb ik ook iets te rekenen, en ze kreeg een 9- van mij. Drie maal raden hoeveel sommen het waren dames en heren, wie het goede antwoord heeft krijgt een virtuele bonbon!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in dyslexie, lezen, rekenen. Bookmark de permalink .

3 reacties op redactiesommen

  1. Klijnsma zegt:

    Gokje.. 9 sommen.
    Hopelijk heb ik het juist, want ze zien er wel heeeeeeeeeel erg lekker uit!

    • thuisschool zegt:

      Bijna goed (het waren er 8), maar gisteren legde grote broer uit dat het ook negen sommen had kunnen zijn, dus ik moet het goed rekenen… Omdat hij vond dat je altijd minstens een 1 hoorde te krijgen voor je werk. Verder heb je het 1000ste commentaar gegeven op mijn blog zag ik net dus heb je zeker een doosje bonbons verdiend, en dan echte geen virtuele! We komen ze binnenkort langs brengen, is dat goed?

  2. Klijnsma zegt:

    Hoihoihoi!
    Lucky me!
    Het is alweer zo lang geleden.
    Dus erg fijn om jullie weer eens te zien!

Geef een reactie

