een eigen camera

In de afgelopen weken ben ik langzaam maar zeker door het hele huis gegaan, heb alle spullen uit elke la bekeken, achter elk kastdeurtje gesnuffeld en de dingen door mijn handen laten gaan en rigoureus, samen met Sytze en Alma besloten of iets weg kon, echt weg, of iets naar de kringloop of naar de verkoop kon of dat we het wilde houden. Het verhuizen van grote zoon had inspirerend gewerkt.

Door de verkoop van wat spullen uit de thuisschool hadden we opeens geld voor een grote wens van Alma: een eigen camera. Die zijn we gisteren dan ook gaan kopen. Op advies van een mede thuisonderwijsouder tevens fotograaf hebben we een kindercamera van VTech gekocht.


Het is een superhit, ik heb haar niets hoeven uitleggen alles wijst zich vanzelf. Sinds ze hem heeft is ze alles aan het fotograferen en filmen ( ik heb haar moeten uitleggen dat ik niet gefotografeerd wil worden op de wc, of onder de douche of terwijl ik me aankleed…) en volgt ze me als een camera journalist op de voet. Ook onze poes Pek moet het ontgelden. De foto’s kan je bewerken en aanpassen met gekke dingen.

Ze maakt introspectieve video’s van zichzelf terwijl ze op bed ligt, maar die mogen alleen wij kijken. Ze heeft me ook gevolgd bij het koken en een heuse kookvideo gemaakt. Het menu was pasta, gebakken wortels, slavinken en diverse rauwkost. Kijk en geniet…

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in dieren, film, knutselen, koken, spelen. Bookmark de permalink .

4 reacties op een eigen camera

  1. Wat een creativiteit door 1 camera!
    Zo begon Spielberg ook.
    Keep going.

    Paula

    • thuisschool zegt:

      en wat een plezier, er wordt heel wat af gegiecheld door haar terwijl ze ermee bezig is.

  2. joeke nel zegt:

    grappige foto`s met poes pek.die fotocamera kan dus ook filmen begrijp ik ,leuk hoor .!! josh je bent weer zelf aan het koken ,fijn dat houdt in dat je je weer wat beter voelt da`s mooi zussie hoe bevalt het zo met z`n drietjes ? liefs ,ik ga je gauw weer eens bellen

  3. Klijnsma zegt:

    Eén goede raad: blijf filmen en foto’s maken.
    Wij hebben(hadden) er zelf ook zo eentje, maar als ie niet regelmatig wordt gebruikt houdt ie er mee op. Net zoals dat gaat met een ‘gewoon’ fototoestel.

Geef een reactie

