lapbook

Alma is maandag begonnen met haar weektaak, op eigen verzoek. We hadden een lijstje gemaakt van dingen en opeens leek niets leuk, leek het alsof alles werk was en dat werk vervelend is. Ze schrok er erg van, zelfs een uitnodiging maken voor Pérola voor haar muziekuitvoering, waar ze ook twee stukjes piano mag spelen, was iets om tegen op te zien. We hebben toch de koe bij de horens gevat en zijn begonnen, toch proberen hoe het in de praktijk uitpakt.

Ik had er ook iets nieuws op gezet, een lapboek maken. Daar was ze wel nieuwsgierig naar, wat dat nu was. Een mooi boek, waarin je alle dingen verzameld waarover je veel weet, waarin je schrijft, tekent, waar je dingen voor opzoekt en uitzoekt met een hoop geknutsel. OK, dat leek haar wel wat.

In nog geen twee dagen is er een boek over voedselketens in elkaar geknutseld, we hebben genoten van haar aan het werk te zien en we zijn trots op het resultaat. Kijk maar:

Ik ben blij dat we, voor nu, een manier hebben gevonden om het vele wat in haar hoofd zit in een vorm te krijgen, zodat ze haar kennis kan delen en kan laten zien. Zodat dat volle hoofd misschien iets minder vol is, de hele tijd….

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in boeken, dieren, experiment, knutselen, natuur, schrijven, tekenen, typen. Bookmark de permalink .

Een reactie op lapbook

  1. Corrie zegt:

    wat knap zeg, Alma! Toen ik zo oud was als jij, kon ik dit soort dingen helemaal niet zo goed uitleggen, als ik ze al snapte!
    Als ik over een paar weken bij jullie ben, kan ik het in levende lijve zien en misschien nog meer van dit soort lap-boeken. Ga zo door! liefs, Corrie

Geef een reactie

