kapster aan huis

Alma is in de gezegende leeftijd dat ze allerlei aan-je-lijf-tut-dingetjes leuk vindt, nagels lakken, haren wassen, voetmassages geven en meer van dat soort dingen. Heerlijk voor een zieke moeder (voor de mensen die een interessant artikel over ziek zijn in het huidige mediatijdperk willen lezen, waarin ik helaas een prominente rol speel, raad ik http://sytzesteenstra.wordpress.com/2011/07/07/reclame-voor-ziekte/ aan).

Ik kan niet meer goed mijn eigen haar wassen en in plaats van een nadeel, vindt Alma dat een voordeel: mag het echt, mama? Ja hoor, vandaag mag je mijn haar wassen. Zo lang ze het zo leuk vindt, beschouwen we het maar niet als kinderarbeid, of als een belastende confrontatie met mijn ziekte. Mijn teennagels moeten van haar ook nodig weer eens een beurt hebben: ze zien er echt niet uit hoor, het kan zo niet langer! en tussendoor bedelt ze of ze me een voetenmassage mag geven. Ik ben gezegend met zo’n dochter!

Zo kwam ze ook met een contract aanzetten, ze wil één keer per week koken, en ons daaraan houden dat dat mag. Let wel, minstens één keer per week. De eerste maaltijd hebben we achter onze kiezen: spekpannenkoeken, met een gezonde salade erbij, wij hoefden alleen maar te gaan zitten. En nu is ze begonnen met cake bakken, dus ik moet naar beneden om een beetje toezicht te bewaren, want de cake in de oven zetten vindt ze nog eng.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

7 reacties op kapster aan huis

  1. Corrie zegt:

    lieve Alma, ga zo door!
    Heb het stuk van S. gelezen en me ook op zijn blog geabbonneerd. Veel ervan herkende ik terug van onze gesprekken toen ik bij jullie was, maar om het zo op een rijtje te lezen is inderdaad zorgwekkend om het maar zacht te zeggen.
    Shabat shalom, Corrie

  2. Kelly zegt:

    This sounds like a wonderful partnership!

  3. Mirjam zegt:

    Wow, wat een superdochter! 😀

  4. Klijnsma zegt:

    Doet ze dat alleen bij jou? Of kom ik ook in aanmerking?:)

  5. Chaja zegt:

    yo mama! denk je dat het besmettelijk werkt? als ik dit nou eens terloops en achteloos aan mijn kinderen doorspeel?
    Liefs! : )

Geef een reactie

