vakantie

De vakantie is gevuld voor Alma, vol met actieve zaken. Ze is nu al een dag of vijf naar de BSO de Boomhut geweest en ze vindt het er fijn. Bij het gebouw van de BSO zijn kippen en konijnen, ze hebben een groot grasveld met fruitbomen en een moestuin, er is een boomhut en aan de overkant is een grote speelplek. De mensen zijn aardig, toen we er kwamen kijken kende ik alle volwassenen (van Alma’s oude, hele fijne crèche, oud studenten van de kunstacademie, iemand van mijn koor), en de kinderen zijn ook vriendelijk en fijn om mee te spelen (ook daar kenden we verscheidene van). En ze doen veel, dat vindt Alma geloof ik nog het leukste.

Ze zijn naar de dierenambulance geweest, waar ze een slang mocht vasthouden en een uil, ze zijn naar het planetarium in Genk geweest, waar helaas de telescoop niet werkte vanwege het vreselijke weer maar het verder heel interessant was, naar Fun Valley Maastricht, waar ze eindeloos moe van thuis kwam vanwege het vele klimklauteren. Ze heeft konijnen geknuffeld en eitjes geraapt, film gekeken en met de Nintendo gespeeld, er zijn koekjes gebakken, ze heeft een gevelstenen speurtocht in de stad Maastricht gedaan en als het goed is gaat ze vanmiddag klimmen en abseilen ergens in een bos in de buurt. Kortom er wordt zeer intensief van alles gedaan waar ik de laatste maanden geen puf voor had en papa meestal geen tijd.

Voor mij is het een openbaring, vooral de eerste dag. Nadat ik haar langs de rand van Maastricht (4 kilometer lang prachtig uitzicht) op de scootmobiel en zij op de fiets gebracht had, had ik opeens een hele dag vrij, zonder iets te hoeven doen. Zelfs Sytze was weg, dus ik was helemaal alleen thuis. Het was heerlijk. Ik heb de hele dag afwisselend een beetje opgeruimd in mijn werkkamer en gedut. Zonder schuldgevoel, zonder iemand die iets van me verwacht, zonder iemand te hoeven teleurstellen omdat ik alweer in bed kroop, zonder me af te hoeven vragen waar Alma zin in had.

Ze kwam overlopend van verhalen thuis en dat voelde heel erg goed. Ze is zelfs regelmatig zo moe dat ze vroeg naar bed wil.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, buiten, dieren, experiment. Bookmark de permalink .

3 reacties op vakantie

  1. Corrie zegt:

    Wat fijn! En wat een leuke dingen om te doen. Hoellang gaat dat nog door?
    En voor jou tijd om gewoon tijd voor jezelf te hebben.
    Liefs, Corrie

  2. joekenel zegt:

    wat een superleuke activiteiten allemaal voor alma en voor jou dus ook heel fijn ,liefs joeke nel

  3. chaja zegt:

    Een kind dat regelmatig vroeg moe is van alle activiteiten? samen aftaaien is vast de gezelligst mogelijke afsluiting van een opwindende dag.

Geef een reactie

