nanowrimo & ywp

Als je je nu afvraagt wat die afkortingen betekenen en waarom ik de komende maand misschien wel onzichtbaar ga zijn, dan geef ik je nu antwoord.

Ik heb me dit jaar eindelijk ingeschreven voor National Novel Writing Month, het schrijf een roman in 30 dagen project (van minimaal 50.000 woorden). Ik fantaseer al een paar jaar over meedoen en dit jaar heb ik de stoute schoenen aangedaan en doe ik mee. Gisteren heb ik 2015 woorden geschreven, ondanks een dag vol verrassingen die extra tijd vroegen. Dat zijn er meer dan de 1667 per dag die nodig zijn…

Alma vond het zo’n leuk idee dat zij zich heeft ingeschreven voor het Young Writers Program. Zij heeft toegezegd een boek van 5000 woorden te schrijven. En ze maakt er tekeningen bij. Het typen doe ik, zij dicteert. Gisteren zijn er 333 woorden geschreven, ook al meer dan de 167 per dag die zij moet produceren. En het verhaal gaat in haar hoofd al verder.

Als jullie denken dat het een wild en idioot idee is, dat klopt, maar ach, ik hoef er niet voor te kunnen lopen, mijn examen is bijna rond, ik heb toch niks te doen nu Alma op school zit, binnen is het warm en bovendien houd ik van wilde idiote dingen. Als het niks wordt zal ik het eerlijk opbiechten, maar wie niet waagt, wie niet wint, toch? En ach, hoe erg is het om met een tevreden snorrende poes in mijn vest 1667 woorden per dag te schrijven?

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in boeken, schrijven. Bookmark de permalink .

7 reacties op nanowrimo & ywp

  1. Dikla zegt:

    Ben heel benieuwd!!

  2. Chaja zegt:

    Wat ontzettend leuk! En als je onverhoopt mocht twijfelen, houd dan JK Rowling voor ogen. Je weet nooit hoe een balletje rollen kan.

    • thuisschool zegt:

      help, een beetje druk is OK maar teveel doet me onder de dekens duiken hoor….

  3. Ils Klijnsma zegt:

    Waaw, wil ik ook doen!
    Maar ik weet niet zeker of ik zoveel woorden te vertellen heb?!
    Ben heel benieuwd…

  4. Wow, respect! Ben benieuwd of je er na afloop ook tevreden over bent en hoe dat schrijfproces nu verloopt. Je blogt er toch wel over?

    • thuisschool zegt:

      ik ga m’n best doen om erover te bloggen. en redigeren vind ik veel makkelijker dan schrijven….

  5. Mirjam zegt:

    dubbel leuk! ben benieuwd 😀

Geef een reactie

