feest!

Eindelijk genoeg bijgekomen en de rottige twee dagen ziekenhuis achter de rug, nu is het tijd om te vertellen over het feest van mijn 50e verjaardag. Het was een knalfuif! met heel veel lieve mensen, ontzettend lekker eten, mooie muziek, een nazit en een lekkere nabespreking een dag later met wat vrienden die een hotel in de buurt hadden genomen. Sytze en grote zoon hebben zich uit de naad gesjouwd en getimmerd om ons huis om te toveren tot een restaurant. De deuren waren uit de kamers gehaald zodat de benedenverdieping er een gang bij had, er was een cafégordijn gemaakt zodat de kou niet door het hele huis trok, mijn werkkamer was omgetoverd tot een salon met banken en stoelen. Er was genoeg servies in huis gehaald voor een diner voor 50 mensen, een vriendin die een cateringbedrijf start, had de sterren van de hemel gekookt (als ze een website heeft zal ik hem doorgeven) en iedereen kwam. Ik heb bergen cadeaus gekregen en genoeg geld om een I-pad te kopen. De foto’s (met de nieuwe camera!):

Ze hadden mijn stoel beneden laten staan zodat ik de hele avond feestvarken in de stoel kon zijn, en met iedereen kon kletsen.

De Tuna de Maastricht (om te horen wat voor muziek ze maken kan je op de website luisteren) heeft opgetreden, het Spaanse muziek orkest waar grote zoon ook in speelt.

Ik kreeg een echte aubade, waarbij de heren op hun knieën voor me speelden, en ik de prachtige cape mocht dragen.

Alma nam mijn positie over toen het tijd werd om te dansen en ze genoot!

Het publiek was verrast en genoot. Ons huis is met zoveel gasten al een beetje klein, maar er kon nog prima een orkest van meer dan tien grote mannen in komen spelen. Bedankt grote zoon, voor de heerlijke verrassing!

Het was heerlijk om weer eens zo’n groot feest te geven. Ik ben als ik jarig ben meestal gewoon weer 6, opgewonden, vrolijk en benieuwd naar wie er komt en wat ik krijg. Ik geef al vanaf mijn 20ste altijd grote feesten, een thee, een ontbijtfeest, een lunch, of een diner. Dansfeesten waren ook altijd heerlijk. Ik nodig al mijn dierbaren uit en geniet van wie komt. Er zijn mensen die elkaar vooral kennen van een feest bij mij en het leuk vinden om elkaar weer te zien. De laatste jaren lukte het niet meer, maar nu ontdekte ik dat met heel veel hulp en een goede voorbereiding (de hele middag netjes in bed gelegen) het gewoon nog kan. Ik ben er blij mee.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in muziek, sarcoïdose, vrienden, ziek. Bookmark de permalink .

4 reacties op feest!

  1. Chaja zegt:

    Geweldig, wat een kick! Jariger dan dat kun je niet zijn!

  2. Joeke Nel zegt:

    Fijn dat je zo genoten hebt! Het was inderdaad super ! Leuk om de foto’s te zien ,die ik met je camera maakte . Sytze gaf mij hem en zei ,,dat ik maar wat foto’s moest maken ,even wennen aan zo,nklein toestel met mijn tril handen . Maar ze zien er leuk uit laten zien hoe gezellig het was!! Xxxxxxx

  3. Mirjam zegt:

    O, dat klinkt geweldig Josh! Het is je meer dan van harte gegund!! xx

Geef een reactie

