handwerken

Sinds ik op 13 januari aan mijn hoofd werd geopereerd, was lezen even geen optie. Teveel concentratie deed zeer aan mijn kop. (Gelukkig was de uitslag van de operatie goed, geen enge extra’s, maar gewoon een gekke ontsteking. Dat is voor sarcoïdose iets heel normaals…)

Tijd voor handwerken! Ik had al twee truien voor Alma gemaakt deze winter, maar nu ben ik echt los gegaan. Een lange warme vurige sjaal voor C., eerst gehaakt en toen vervilt, die helemaal om haar heen kan als een stola:

Kommetjes voor diverse vriendinnen en familieleden die baby’s of nieuwe huizen kregen. Handig om spulletjes in te bewaren, zoals babysokken of sleutels. Ook gehaakt en dan vervilt:

En nu ben ik bezig met het schattigste babytruitje ooit, met hele dunne pennen, voor een baby die nog geboren moet worden. Het patroon is gebaseerd op de 5-hour babysweater, maar ik moest het aanpassen omdat mijn naalden twee keer zo dun moesten zijn. Het breien duurt nu ook twee keer zo lang… De wol had ik nog liggen, mooie helderblauwe wol/zijde. Inmiddels is ‘ie al wat verder af:

Het is heerlijk om de dingen in mijn handen te zien ontstaan en mensen blij te maken. Maar als ik klaar ben met het babytruitje (en als er nog wol is de bijpassende sokken), dan ga ik een vest voor mezelf breien (wel in een andere kleur dan de link en met een capuchon in plaats van een kraag denk ik). Volgens Sytze puilt mijn kast uit van de vesten, maar ik kan er altijd nog eentje gebruiken…

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, haken, handwerken, knutselen, vrienden, ziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op handwerken

  1. Joeke Nel zegt:

    Jij bent lekker bezig!,
    Fijn dat de uitslag goed was en van het andere onderzoek heb je hem vast nog niet .
    Was een heel gezellig feest bij jullie. Wat een heerlijk eten had ze gemaakt !! Was je erg moe de volgende dag? Liefs Joeke Nel

  2. Wat een prachtige spullen (van het blauwe bakje weet ik uit de eerste hand hoe mooi het is :o)) en wat on-wijs knap dat je dit überhaupt kunt maken. Die five hour sweater ziet er nu al beeldschoon uit. Ik vermoed dat five hour overigens wel erg subjectief is – ik ben nu op de kop af vier maanden bezig aan een jurkje van ongeveer dezelfde afmetingen en ben zojuist aan de laatste mouw begonnen. Meer een five month project dus.

    Enniewee, het ziet er allemaal schitterend uit! En erg indrukwekkend, zeker met die rondbreinaald. Ik heb een stuk of vier maten rondbreinaald gekocht voor een toekomstig project, maar ik durf er vooralsnog alleen nog maar naar te *kíjken*. :o)

    Grote dikke chapeau voor jou! xx

    • thuisschool zegt:

      fijn dat je er blij mee bent! en die 5 hour is inmiddels wel 10 hour geworden, maar nu is het ook bijna af…

Geef een reactie

