revalidatie

Na een jaar lang een heleboel bezoekjes bij de ergotherapeut, gaat dit deel van de revalidatie stoppen. Ik heb geleerd wat ik van haar kan leren: ik werk met planningen en schema’s, weet van mijn pieken en dalen en zo’n beetje hoe ik ze kan reguleren, houd mijn micro-pauze’s elk kwartier, gebruik de hulpmiddelen en ben toch ook mezelf gebleven. Ze heeft veel geduld gehad met mijn opstandigheid, mijn piratenwensen voor chaos en destructie en ik ben haar erg dankbaar. Daarom iets geknutseld als teken van mijn dankbaarheid:

Ik ben er dagen mee bezig geweest, terwijl ik met Alma weer eens de hele serie Planet Earth aan het bekijken was en bij andere televisiemomenten. Eerst knippen, dan rolletjes draaien (als die van chocolade zouden zijn konden we ze in een ijsje stoppen, mama),

vervolgens spiralen maken van de rolletjes, en uiteindelijk, in etappes zodat het tussendoor kon drogen, de spiralen (dat zijn net damstenen, mama) aan elkaar plakken.

Wonderbaarlijk goed gelukt, bleek bij het doorprikken van de ballon. Nu hopen dat ze er blij mee is.

 

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in knutselen, kunst, ziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op revalidatie

  1. Klijnsma zegt:

    Schitterend!!

  2. ellen zegt:

    Prachtig zeg! Mooi gemaakt!

  3. Chaja zegt:

    Wat een goed idee, en het lijkt ook nog goed uitvoerbaar voor iemand die geen 2 rechterhanden heeft. Tuurlijk is ze er blij mee, dat kan toch niet anders?
    Wat zul je nu eens met je vrijgekomen tijd doen?

Geef een reactie

