pinterest

Na heleboel keer gekeken te hebben bij andere boards van Pinterest ben ik ook maar begonnen: hier kan je me vinden. Het is verslavend en leuk, vreet tijd, maar verschaft me ook veel plezier. Het is weer een andere manier om de wereld rond te reizen, op nieuwe ideeën te komen, en oude liefdes te vinden terwijl ik gewoon in mijn luie stoel blijf zitten.

Ik vond er het idee dat ik gebruikt heb voor mijn cadeau voor de ergotherapeut, dat ze trouwens erg leuk vond! Maar toen zat ik nog niet op Pinterest dus weet niet meer waar ik het had gevonden. Ik vond er Tiny Houses, bij het tinyhouseblog:

Waar ik heerlijk kan dromen van te bouwen huizen, zonder het te doen. Ik vond er ideeën voor de tuin, de moestuin, die ik misschien zelfs wel ga uitvoeren, via een pvc bouwblog:

en ik vond er heerlijke taart met een intrigerende naam (lemon brownies), die we gisteren gebakken hebben (omdat Alma ziek is en ze afleiding nodig had en omdat het zo lekker leek en omdat grote zoon kwam eten en die kan altijd wel wat bijvoeding gebruiken…) via een kookblog:

Het leuke is dat je op Pinterest alles bij elkaar kan bundelen en je de linken niet kwijt raakt. En het is geschikt voor visueel georiënteerde mensen, want je werkt met plaatjes…

Het is ook een instrument om discipline mee te oefenen, niet verdwalen in de veelheid, regelmatig pauzes nemen, prioriteiten stellen, dus helemaal goed in deze fase van mijn leven…

*** update: werd gewaarschuwd door lezer voor mogelijke copyright toestanden: http://www.knoed.com/thewindowseat/pinterest-change-your-terms-or-were-leaving/ even lezen voor je mijn enthousiaste voorbeeld volgt. Ga zelf maar eens even nadenken of ik het risico wil nemen.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in experiment, knutselen, sarcoïdose, spelen, unschooling, ziek. Bookmark de permalink .

Een reactie op pinterest

  1. mirjam1977 zegt:

    Ik vind Pinterest ook veel handiger dan bookmarks. Ik werk ook veel liever met plaatjes, omdat ik altijd vergeet hoe een link ook al weer heette 😉 of omdat ik het lastig vind om tussen 100 receptenlinks de juiste te vinden :-). Mooie uitvinding! 😀

Geef een reactie

