leren

Mijn hemel, wat houd ik toch verschrikkelijk veel van iets nieuws leren, en als het een nieuwe vaardigheid is, kan je me er midden in de nacht voor wakker maken. De hoeveelheid endorfine die dat bij me losmaakt, zorgt er zelfs voor dat ik mijn pijn bijna vergeet.

Kijk, dit is mijn proeflapje:

Via een lange internetroute, iemand die reageert op mijn vorige blogpost over een quilt, die dan zelf weer iets aan het breien is van Christel Seyfarth, waar ik al likkebaardend naar aan het kijken was geweest (maar waar ik van gedacht had dat ik dat nooit zou kunnen), naar een link van een handwerkblog van Wieke van Keulen, waar een link op staat naar een filmpje, waar je geleerd wordt hoe je met twee draden, twee handig leert breien volgens de Fair Isle Technique.

Nou, dat kon ik niet voorbij laten gaan. Gisteravond begonnen, alles vervolgens weer uitgehaald (met vijf pennen word ik echt helemaal gek, dus iets groter zodat het op de kleinste rondbreinaald past), en vanochtend bovenstaand lapje gemaakt. Het wordt een hele warme want, zonder vingertopjes voor op de scoot, voor in de zomer. Ik kan niet de hele dag alleen maar quilts doorstikken, daar wordt mijn middelvinger (die met de vingerhoed, die de naald moet doorduwen) reuze moe van. Afwisseling, dat is goed voor me.

En laat die Wieke, nu een patroon op haar website beginnen hoe je een sjaal kan gaan breien, met een pinwheel patroon, dat ik heel leuk vind! Ik denk dat ik na de quilt wel weet wat ik ga maken…

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, experiment, handwerken, knutselen, spelen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op leren

  1. mevrouw Opdebank zegt:

    Jahoe!!!! Goed van je! En leuk! Het valt mee, toch?!? En dat patroon van Wieke is inderdaad leuk. Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen! Veel succes, maar vooral veel plezier!

    En ik ben naar aanleiding van jouw blogpost over je quilt ook weer een stukje verder gegaan met mijn quilt. Ik heb alle drie de lagen nu helemaal klaar. Moet gaan rijgen. Ben erg benieuwd of ik die drie lagen netjes op elkaar krijg.

  2. breienmaar zegt:

    Wat maak je mooie dingen! Ik heb even wat naar beneden gescrolled(heet dat zo?) en ik zag leuke dingen voorbij komen. Je omslagdoek vind ik prachtig, mooie kleuren!

    Wieke legt heel goed uit, komt met goede tips.

  3. Nou ik voel me helemaal vereerd; om zo op een blog mijn naam en projecten tegen te komen. Bloos-bloos. Ik heb wel door je blog gebladerd, maar nog niet alles gelezen, maar dat komt vast nog wel. Leuk om dezelfde hobbys te delen. Groeten, Wieke

Geef een reactie

