muts

De afgelopen week heb ik een muts gemaakt, met de Fair Isle techniek (zie vorige post). Eerst heb ik hem ontworpen (heleboel andere mutsen bekeken die ik heb, meten en uitrekenen) door een tekening te maken in Excel:

Vervolgens ben ik hem gaan breien en heb ik nog wat aanpassingen aan het patroon gemaakt tijdens het breien. De boord had ik te lang bedacht, en het minderen bovenaan moest sneller. Het was een heerlijk werkje om te doen, naast het quilt doorstikken (die is ook af!) en het op bezoek gaan bij mijn ouders en Tata (dat is bijna een blog op zich.  Ik ben er nog moe van, maar het was ook wel super om weer eens helemaal zelfstandig op reis te gaan, in de auto, te logeren, en eens rustig bij te praten. Van mijn peettante heb ik dozen vol met wol en katoen mee gekregen, twee weefgetouwen (één voor Alma die er gelijk mee is begonnen) om uit te proberen en prachtige breiboeken met patronen in de Fair Isle techniek). Maar terug naar de muts, hij is af:

Zien jullie wel hoe mooi het ook van binnen is, en daardoor dik en heerlijk warm. Op mijn hoofd ziet hij er zo uit:

Ik heb de boord nog ietsje naar binnen gevouwen, maar in het hartje van de winter kan ‘ie dus helemaal over mijn oren…

Als iemand behoefte heeft aan het (aangepaste) patroon, kan ze dat in de reacties aangeven.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, handwerken, uitje. Bookmark de permalink .

2 reacties op muts

  1. kelly zegt:

    Wonderful work! And, I love the colors.

  2. marloesj zegt:

    Wat knap!

Geef een reactie

