samen tekenen

Een van de dingen die bij Alma hoog op het lijstje van fijne dingen staat, is iets creatiefs doen. Vooral tekenen, schilderen of boetseren zijn fijn. Bijna elke dag wordt zoiets ingeroosterd bij ons in de thuisschool. Eerlijk gezegd vind ik dat ook leuk.
We werken dan ook samen.

20130227-173927.jpg

20130227-174016.jpg

20130227-174033.jpg

20130227-174149.jpg

Ik geniet er ook van om aan iets te werken terwijl Alma schoolwerk doet. Iets dat ik kan neerleggen en weer oppakken, iets waarbij ik met een half oog mee kan kijken naar de school TV, de BrainPop of het jeugdjournaal. Zodat ik er ben, voor vragen en betrokkenheid, maar er niet bovenop zit.

Dan maak ik dit soort dingen:

20130227-174530.jpg
(Het tuniekje dat ze draagt.)
Of dit:

20130227-175227.jpg
Een bakje voor dingetjes, gehaakt van linnen.
Of deze muts:

20130227-175007.jpg
Of werk ik aan een geborduurde lap, waar ik een tasje van wil maken.

20130227-175436.jpg

En van al die dingen maken word ik weer erg gelukkig.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, handwerken, knutselen, kunst, tekenen, thuisonderwijs. Bookmark de permalink .

7 reacties op samen tekenen

  1. baasbraal zegt:

    Heerlijk om te zien hoe jullie weer allebei in je element zijn! Daar kan je niet genoeg naar kijken en niet genoeg van krijgen….

  2. Kelly zegt:

    I love seeing your creative exploits. The embroidery reminds me of some reverse-applique I did last year (http://www.flickr.com/photos/kellyhogaboom/7449144970/).

    My kids like nothing more than when I sit down and do something simple with them, draw or the like.

  3. loripickert zegt:

    beautiful. 🙂 love that you can create together & share your art!

  4. Chaja zegt:

    He, he, dat was een hele omweg. Die was vast de moeite waard maar nu zijn jullie weer allemaal terug bij de bron.

  5. kinderopvang zegt:

    Zo leuk wat je allemaal met stofjes en kleurtjes kunt maken.

Geef een reactie

