fotopost

Er gebeuren te veel dingen om lang te schrijven, dus een foto post.

20130409-221156.jpg
We maakten stempels.

Alma maakte haar taarten site (http://luilekkerland.wordpress.com). Ze maakte heel veel taarten:

20130409-221353.jpg
Voor een jarige dame.

20130409-221439.jpg
Voor het afscheid op school

20130409-221516.jpg
Voor een oom die van helicopters houdt.

20130409-221603.jpg
Het sneeuwde, meer dan eens…

20130409-221646.jpg
Onze Snoepie verdween in het grote niets… En we hebben dus alleen nog foto’s van onze katten.

20130409-221952.jpg
We hebben besloten om een hondje te nemen, dit is hem, drie weken oud.

20130409-222141.jpg
In mei komt hij bij ons wonen. ­čÖé

Verder zijn we een paar keer in Utrecht geweest voor onderzoek, zodat we Alma thuisonderwijs mogen blijven geven. Een nutteloze, dure en stresserende toestand, ondanks de aardige mevrouw. Alma houdt helemaal niet van testen en toetsen. De overheid zou ook gewoon ons kunnen vertrouwen en het gewoon toestaan. We vragen tenslotte niet om een miljoen ofzo.

We zijn begonnen met middelbareschool scheikunde, wiskunde en biologie. Zoals altijd in een heerlijke mengelmoes van BBC documentaires, bibliotheekboeken en hands-on onderzoek. Mooie methodes gevonden.

Alma en ik studeren viool, net als toen ze met piano begon, werkt het het beste als ik in het begin mee studeer. Ze krijgt er mooiere tonen uit dan ik.

Ik heb het spinnenwiel en een schapenvacht van Tat (mijn lieve peettante van 90) gekregen en ik heb daar onverwacht overweldigend plezier mee. Ik bestudeer YouTube filmpjes alsof mijn leven er vanaf hangt en spin en twijn wat af. The Navajo three-ply is voor mij geen raadsel meer, ik heb een mooie groene draad gemaakt.

20130409-223521.jpg
En vandaag lukte me het voor het eerst om ook een beetje regelmatige draad van losse vacht te maken.

20130409-223434.jpg
Verder ben ik heel blij met de wat hogere temperatuur, zodat buiten zijn weer een beetje mogelijk is. We werken sinds een week elke dag een half uurtje in de tuin. Aardappelen zijn gepoot, aardbeien verpot, braam opgebonden, en de eerste zaadjes gezaaid. We hopen later in het jaar de vruchten te kunnen plukken :).

Soms zou ik best wel eens deze babygorilla willen zijn, vooral wanneer ik pijn heb en moe ben:

20130409-224917.jpg
Maar ik heb me erbij neergelgd dat zoiets niet zal lukken.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen, alma is alma. Bookmark de permalink .

4 reacties op fotopost

  1. baasbraal zegt:

    Heerlijke positieve log, ook van dat neerleggen. Dat lijkt me een ongoing proces, een werk in uitvoering wat de ene keer beter lukt dan de andere keer. En nogmaals: ik wilde wel dat thuisonderwijs had bestaan toen mijn kinderen de schoolleeftijd hadden of nog eter: toen ik de schoolleeftijd had! Wat kan ik genieten van jullie plezier in het uitzoken van wat Alma wil en kan weten en doen, van haar taartenvaardigheid enz. enz. Ga zo door!!

  2. Chaja zegt:

    Geen wonder dat je geen tijd hebt om te schrijven, jullie doen in een week meer dan ik in een jaar! En wat spreekt er veel plezier uit. Dat heet nou leven.

  3. Lieve zegt:

    Hoi Josh, wat ’n prachtige energie stroomt er weer! (Ik mis dit zelf heel erg…) Kun je me eens mailen hoe je dat voor mekaar gekregen hebt, dat hernieuwde thuisonderwijs? Ik ben zo benieuwd! Dank alvast.

  4. Josh, ik vroeg me af hoe het met jullie ging. Na het lezen van deze blog post kan ik concluderen dat jullie weer goed op dreef zijn. Leuk te weten en ik wens jullie al het goede toe.

Geef een reactie

