ontwikkeling van het leven op aarde

De afgelopen periode heeft Alma gewerkt aan haar project over de evolutie. Het resultaat is een filmpje geworden over 4,6 miljard jaar ontwikkeling in iets meer dan 11 minuten.
Ze heeft natuurlijk al heel lang belangstelling voor de geschiedenis van de aarde en de natuur, mensen die dit blog al langer volgen weten dat. Ik heb meer natuurdocumentaires gezien met Alma dan in de 40 jaar voordat Alma er was. Ze is zo’n kenner dat ze genietend kan zeggen als een nog onbekende film begint: ‘Oh, dat is deze stem, die vind ik altijd zo makkelijk om naar te luisteren’, dan is het natuurlijk David Attenborough. De afgelopen maanden hebben we er ook boeken en films over Darwin bij bekeken.
Voor de film hebben we, onder andere, deze boeken gebruikt:

20130425-080457.jpg
We hebben aan een projectplanning gewerkt:

20130425-080710.jpg
We hebben een script geschreven, bij elke periode uit de tijdbalk beelmateriaal gezocht, en bij elk plaatje heeft ze bedacht wat ze wil zeggen. We hebben een nieuw programma ervoor gekocht op de iPad ‘Explain Everything’. Show Me, het vorige programma had te veel beperkingen voor deze film, als voornaamste het feit dat je alles in één ruk op moet nemen en niets kan verbeteren. En toen heeft ze de film opgenomen.

Mijn hemel, wat is dat toch spannend! Je eigen stem opnemen, een getal fout uitspreken, opnieuw opnemen, nadenken of iets goed genoeg is. Gelukkig konden we tussendoor veel knuffelen.

En dit is het resultaat:

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, boeken, experiment, film, geschiedenis, natuur, schrijven, science, thuisonderwijs, vrienden. Bookmark de permalink .

5 reacties op ontwikkeling van het leven op aarde

  1. Knap gedaan Alma! Ik vind dat jij ook een heel prettige stem hebt!

  2. Kelly zegt:

    I love it. I played it this morning while I did my AM dishes. 🙂

  3. baasbraal zegt:

    Ik krijg hem niet geladen! Hij zegt dat er een fout is opgetreden en dat ik het later moet proberen, maar ik wil hem nu zien, NU!!!!

  4. loripickert zegt:

    wonderful! 😀

Geef een reactie

