simpel

Soms zou ik willen dat ik iets simpels had, iets eenduidigs, niet zoiets waar altijd verschillende kanten aan zitten en dat moeilijk te behandelen is. Maar als ik dan toch ga bedenken wat ik wil, wil ik natuurlijk gewoon beter zijn. En aangezien het niet zo werkt, is het een nutteloze bezigheid om dit soort dingen te willen.

Maar goed, ik was gister bij de internist, een nieuwe internist, maar wel een kundige en aardige vrouw, die zich goed had voorbereid en zich niet van de wijs liet brengen door het pakket met uitslagen en brieven van de huisarts dat ik ook nog bij me had.

Helaas was het nog geen vlees of vis wat ze me kon vertellen. Ik heb wat leverschade en veel te hoge leverwaarden in mijn bloed. Dat kan komen door de zware longontsteking, maar ook door de medicijnen. Ik heb overal heel erg opgezette lymfeklieren, dat kan komen van de longontsteking en het kan komen door een sarcoïdose-aanval. Op de nieuwe longfoto is nog niet te zien of de longontsteking over is, maar dat kan normaal zijn omdat het tijd kost zo’n ontsteking op te ruimen. Meer onderzoek is gedaan, als de leverwaarden blijven stijgen, word ik vandaag opgebeld en gaat er een alarmfase in. Anders nog twee weken aankijken en als het dan niet beter is, komt er weer een scan om te kijken naar sarcoidosegranulomen. Maar ik kan vanwege de lever nog steeds mijn medicijnen tegen de sarcoidose niet slikken en spuiten. Dus als het een sarcoïdose-aanval is, wordt het straks waarschijnlijk weer prednison. Pfffff…

Maar de intense vermoeidheid wordt iets minder, ik kan weer honderd meter lopen met Hobbes. Die wordt daar al helemaal huppelig vrolijk van. En ik lig niet meer de hele dag als een odalisk op de bank, dat heeft ook wel weer wat.

20130906-084854.jpg

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

4 reacties op simpel

  1. Wat krijg je weer veel voor je kiezen, lieve Josh. Ik denk aan je en als ik mee mag wensen, dan wist ik het wel. Bij het gehuppel van Hobbes moet ik trouwens meteen denken aan het prentenboek Dokter De Wit van Jane Goodall (zij van de apen). xxx

  2. annelies zegt:

    Wat i het toch pittig allemaal! En hoe knap dat je toch af weet te sluiten met iets positiefs! Ik duim voor je!

  3. Je bent de vleesgeworden 3D-puzzel van minimaal 1000 stukjes. Gelukkig dat er internisten zijn die zo’n ding willen en misschien wel kunnen oplossen, al maak je het haar behoorlijk moeilijk!
    Ik hoop toch zo dat je binnenkort de 150 meter fluitend loopt… En prednison, ach, het komt en gaat, je wordt er ook vrolijk en beter van. Hopelijk.
    Sterkte!

  4. annaelize zegt:

    Misschien heb je hier wat aan? (zie onderstaande link) Ik heb er menig ongeneeslijk verklaarde kwaal en ziekte mee zien verdwijnen. Je kunt er net zo ver mee gaan als je wilt, mijn ervaring is dat alles wat je hiervan doorvoert direct gunstige gevolgen heeft, dus ik hoop dat dit voor jou ook zo mag gaan. (zie http://uvrm.wordpress.com/2013/07/22/gewoon-genietend-gifvrij-gezond-dieet-en-verzorging-g4dv/)

Geef een reactie

