huis

Ik zit te knorren van tevredenheid in mijn stoel. En te genieten van ons huis. Het huis voelde de laatste maand als een gevangenis, omdat ik zo ziek was en niets kon. Maar sinds een paar dagen ga ik er weer een beetje op uit op de scoot en loop kleine stukjes met Hobbes en daardoor kan ik weer genieten van ons huis.

Vanochtend waren we met z’n drieën samen in de voorkamer aan het lezen en ontbijten tegelijk, heel gezellig. Nu ligt Alma intens tevreden op de bank in de thuisschool/televisiekamer verder te lezen. Ze is sinds gisteren in ‘Kruistocht in spijkerbroek’ gedoken, en leest, leest, leest. Ze hoopt het uit te hebben voordat ze mee gaat spelen op een concertje, vanmiddag op het Parcours. Zo niet, dan krijg ik haar vanavond niet naar bed voor het uit is. Gisteravond heeft ze al lezend Hobbes uitgelaten. Sytze is aan het werk gegaan in zijn werkkamer. Ik ben met Hobbes aan mijn voeten achtergebleven in de voorkamer, in mijn lekkere stoel, om verder te lezen in ‘Sleeping with cats’, een autobiografie van Marge Piercy. Het is het slechtste boek dat ik van haar gelezen heb, maar omdat ik zo van haar romans houd, lees ik het toch uit.

Ons huis heeft geen grote woonkamer, maar wel heleboel kleinere kamers. Daardoor heeft iedereen ruimte om zich terug te trekken, even alleen te zijn. Het kan ergens een troep zijn zonder dat anderen er last van hebben. We hebben een grote tuin die als nog een extra kamer kan voelen. Doordat we in dit huis wonen, kunnen we allebei thuis werken, met diverse projecten tegelijk bezig zijn en thuisonderwijs geven zonder dat we gek worden van elkaar. Maar als we niet dit heerlijke huis zouden hebben, woonden we al lang niet meer in Maastricht. Dat is dan ook het enige nadeel.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in boeken, lezen, thuisonderwijs. Bookmark de permalink .

3 reacties op huis

  1. Heerlijk, zo’n huis! Een echt thuishuis.

  2. Chaja zegt:

    en dan vermeld je er in alle bescheidenheid niet bij dat dat huis zo heerlijk is omdat jij en Sytze het eigenhandig zo heerlijk hebben gebouwd! Ere wie ere toekomt!

Geef een reactie

