in bange afwachting

Vandaag kreeg ik een telefoontje van de internist met bericht van de uitslagen. Het ziet ernaar uit dat de sarcoïdose heftig opspeelt. Helaas. Ze wil nog één bloedtest doen, want in het gunstigste geval heb ik gewoon tuberculose. (O, ironie, hopen dat ik positief scoor op tuberculose!)

Maar verder sta ik op de ‘zo snel mogelijk wachtlijst’ voor een PET/CT scan en het nemen van biopten want mijn lymfesysteem is helemaal op hol. Overal in mijn torso zijn grote dikke bulten die op de luchtpijp en longen drukken, ik ben buiten adem en kan geen slaapliedje meer zingen.

Het is klote. En ik ben bang wat er nu allemaal weer gebeurt. Ik zou het graag anders hebben. Maar dat is niet zo, ondanks dat ik twee maanden geleden hoopte dat ik aan de beterende hand was. De balans is even helemaal zoek. Duim maar weer voor me, dat helpt.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

11 reacties op in bange afwachting

  1. Ragna zegt:

    verdorie vrouw! wat bizar dat je hoopt dat het , ‘maar’ tbc is…
    hou vol!

  2. Sonja zegt:

    lieve Josh, Voor wat het helpt: ik duim en ik denk heel veel aan je!

  3. kungslilja zegt:

    Veel sterkte! Ik duim.

  4. happylivingandlearning zegt:

    ach lieve Josh, wat vreselijk allemaal!!!
    Een hele dikke knuf!!!

  5. Lieve Josh,
    heel veel moed, en wees maar zeker dat we hard voor je duimen!!!
    Liefs van ons en een dikke knuffel ook voor Alma

  6. Bettina zegt:

    Balen! Sterkte en knuffel!

  7. Bea zegt:

    Misschien klein hoefblad proberen. Vers blaadje in fles water stoppen en water steeds opdrinken en weer bijvullen. Heeft mij ooit van kinkhoest afgeholpen, wie weet helpt het je ook. Kwam in me op via Iris op facebook je verhaal zag. Ik kan ook een blaadje voor je plukken en in een fles water naar je toe sturen als je het plantje niet kent. Niet zomaar eten of andere toebereidingen mee doen. Plantje is op zich giftig!

  8. Cara zegt:

    Lieve Josh,
    Ik duim en wens zozeer dat je er weer bovenop komt.
    Dikke zoen,

  9. Yuri zegt:

    Wij duimen mee Josh! Een dikke knuffel uit San Francisco!
    Yuri & Steven

  10. annelies zegt:

    JEetje wat moeten jullie veel doorstaan! HEel veel sterkte.

    En misschien heb je er wat aan maar http//www.wandelenenmeer.blogspot.com haar partner heeft het zelfde als jij!

  11. hollana zegt:

    Sterkte en succes.. Zag dat je mijn blog had bezocht.

Geef een reactie

