het aardappelveld

Sinds een tijdje scheur ik ’s ochtends vroeg met Hobbes naar de rand van de stad. Voor het ontbijt, als iedereen nog slaapt in ons huis, stap ik op de scoot en rent Hobbes die anderhalve kilometer op volle snelheid naast me. Daarna zet ik de scoot onder de enorme eikeboom, mag Hobbes los en ga ik lopen.

De eerste keer 100 stappen heen en 100 stappen terug. Het ging weer. En wat werd ik er blij van.

Het eerste stukje zijn er links wat volkstuintjes, rechts een aardappelveld en voor me uit de vrije wereld, met veel lucht en heuvels.

Elke dag loop ik hetzelfde stukje, met om de paar dagen 20-50 passen erbij. Ik word weer wat sterker, ik heb weer wat meer vertrouwen in mijn benen. Zelfs als het regent loop ik daar, met mijn enorme scootmobielponchotent. Een frisse neus krijg ik ervan. Ruimte in mijn hoofd en hart.

De terugweg gaat altijd wat langzamer, met wat kleinere stappen. Mijn benen zijn zwaarder, ik ben een beetje moe. Ik wil ook nog niet terug, maar ben te verstandig om door te lopen. In een maand heb ik weer wat opgebouwd. Ik loop nu misschien weer een kilometer, of bijna zoiets. De stappen zijn niet zo groot.

Hobbes rent om me heen, hij geniet van de vrijheid en van het buiten zijn. Hij jaagt de kraaien op die de kleine aardappeltjes opeten, sluipt naar een hippende merel, rent van pure levenslust zo hard als hij kan cirkels om me heen, snuffelt naar konijn en marters. Ik zuig mijn longen vol en zet voet voor voet, kijk naar de hemel die licht wordt en geniet met hem mee.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in buiten, revalidatie, sarcoïdose, wandelen, ziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op het aardappelveld

  1. kungslilja zegt:

    Wat fijn om te horen! Ik ben blij voor je!

  2. Chaja zegt:

    geweldig nieuws, ontroerend. ik zie je lopen en ik ben trots op je.

  3. kellyhogaboom zegt:

    Do you have pictures of Hobbes? I would love to see him.

Geef een reactie

