actie: breien tegen de prednison

Helaas moest een ruime week geleden de hoeveelheid prednison per dag toch weer omhoog, en daarmee werden mijn zenuwtics, het trillen en de onrust ook weer meer. Maar de sarcoïdose reageert er goed op, en daar slik ik het uiteindelijk voor. Het duurt ook een paar maanden voor de andere medicijnen weer op volle sterkte hun werk kunnen doen, dus ik moet het gewoon een tijdje volhouden.

Om het getril en de onrust de baas te blijven heb ik het breiwerk ingezet. Lekker moeilijke breiwerken, dus ik moet m’n kop erbij houden, maar wel hanteerbaar, dus geen enorme projecten in grootte. Het moet te doen blijven met minimale fysieke inspanning, en naast de wiskundelessen, de documentaires, de videolectures en de rest van de thuisschool.

Ik heb de Stepssjaal van Ellen Easton gemaakt (http://www.knitty.com/ISSUEss13/PATTsteps.php) voor Alma:
20131030-122123.jpg
Ik heb er zelf een muts bij ontworpen en gemaakt (http://ravel.me/joshmoll/s1):
20131030-122335.jpg
En wanten met dezelfde kleuren, gestreept. Dat doe ik nooit meer want het afhechten van alle draden kostte meer tijd dan het breien zelf. Wel eindelijk mezelf de magic loop manier van breien geleerd, en dat is nuttig voor kleine ronde dingen. Ik kan namelijk alleen nog met de rondbreinaald breien, de beweging die ik moet maken is dan namelijk veel kleiner.
20131030-122737.jpg
Alma kan in stijl de winter in! En ik ben heel wat nerveuze energie kwijt geraakt. Gisteren ben ik zelfs, met Karin, naar het breicafé geweest, zodat ik weer eens buiten mijn huis was en een paar uur met andere leuke breidames op kon breien.

Inmiddels ben ik begonnen aan een sjaal voor mezelf, dubbelgebreid, extra dik, van deels zelfgesponnen wol en zelf ontworpen. Als er wat meer van te zien is, zal ik er wel een foto van maken.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, handwerken, sarcoïdose, uitje, vrienden, ziek. Bookmark de permalink .

Een reactie op actie: breien tegen de prednison

  1. Chaja zegt:

    Je kunt een eigen lijn ontwerpen. (doe je ook heren-mode?) Deze set doet me aan heel vrolijke muziektoetsen denken – accordeon of piano.

Geef een reactie

