zwemmen

Vandaag kon ik weer autorijden en konden we weer gaan zwemmen. Mijn zielige pols heeft een brace gekregen en na een proefrondje durfde ik weer achter het stuur.

Twee weken geleden werd ik getroffen door superpech, plotselinge pijn in mijn pols, van die ik-word-misselijk-en-krimp-ineen-pijn, zodat ik niets meer kon met mijn rechterhand. Een klein gezwelletje dat op een zenuw drukt, altijd lastig in mijn geval, sarcoïdose of niet? De pijn bleef, huisarts, ziekenhuis, geen sarcoïdose, maar een ganglion en een peesontsteking. Met een tijdelijke brace (de polsbeschermer van Alma) en de opdracht om niet meer dan 10 minuten per uur te breien mocht ik weer naar huis. Dit gebeurde op dezelfde dag dat ik een vreselijke zeurende piep in mijn oor kreeg, en die ging ook niet weg. Zo’n thermoskanpiep, maar het was niet de thermoskan. Ook daarvoor naar de huisarts, en helaas zit er een poliep in mijn neus en die zorgt ervoor dat mijn oor onderdruk heeft. Naast dat ik er heel erg moe van word om de hele dag zo’n piep te horen, is het ook gedoe. Nog meer cortisonen, nu per spray in de neus, in de hoop dat de poliep kleiner wordt, anders moet hij operatief verwijderd worden. Dat is nu, terwijl ik de vorige sarcoïdose aanval nog aan het beteugelen ben, niet wenselijk.

Maar goed, dat niet breien zorgde voor hevige stress. En die piep ook, en die pols ook, en het aan huis gekluisterd zijn ook.

i knitSinds ik de pols bijna niet meer gebruik, gaat het gelukkig beter. De pijn is inmiddels veel minder, alleen als ik een draai maak, zit ik nog tegen het plafond, maar verder kan ik zelfs weer mijn eigen vlees (op mijn bord, bedoel ik) snijden. En dus weer een klein stukje autorijden, en meer breien dan 10 minuten per uur, en in het warme water van Thermae 2000 dobberen.

Mijn plan om voor iedereen mutsen te breien als kerstcadeau heb ik laten varen. Ik brei alleen nog noodzakelijke dingen, zoals truien voor kleine heldinnen en een babytruitje voor een te vroeg geboren dapper nichtje. En warme spullen voor mezelf, sjaals, mutsen en beenwarmers. Want het wordt winter en daar houd ik niet van!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, handwerken, revalidatie, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

4 reacties op zwemmen

  1. baasbraal zegt:

    Mijn muts heb ik al in the pocket! Ik had hem vandaag op en hij is heerlijk warm. Nogmaals bedankt voor de feed forward.

  2. Ragna zegt:

    *grinnikt* 10 minuten per uur snelheidslimiet 🙂
    Zou ik hier ook gestoord van worden! Ik haak mijzelf december door.
    O ja, en die moet nog beginnen.

    Fijn dat je weer rijden kunt vrouw! Dat scheelt alweer een klein stukje.

  3. Ik voel me nu dubbel vereerd 😀 xxx

Geef een reactie

