angst

“The emotion of fear often works overtime. Even when there is no immediate threat, our body may remain tight and on guard, our mind narrowed to focus on what might go wrong. When this happens, fear is no longer functioning to secure our survival. We are caught in the trance of fear and our moment-to-moment experience becomes bound in reactivity. We spend our time and energy defending our life rather than living it fully.”
― Tara Brach, Radical Acceptance

In een vorig blog schreef ik dat ik bang was. Het helpt me om daarover te schrijven, want het is mijn manier om naar buiten gericht te blijven, om niet als een angstig opgerolde bal in bed te gaan liggen en er niet meer uit te komen. Het is een manier om in het leven te blijven staan. Mensen reageren op wat ik schrijf, ik heb allerlei bemoedigende reacties, mails, cadeaus en kaarten gekregen. Ook dat helpt, ik zie weer allerlei fijne dingen op mijn pad. Bedankt lieve lezers, bedankt vrienden!

Gister had ik een gesprek met de longarts, één van de artsen die nu in mijn vaste begeleidende team zit. De sarcoïdose reageert gelukkig weer goed op de Humira en methotrexaat. Het afbouwen van de prednison mag doorgaan. Over een half jaar, als er geen verkoudheid of andere infectie langskomt, kan het best zijn dat ik weer een echt stuk kan lopen, of meer energie heb. Er spelen natuurlijk nog wat andere zaken, maar één onzekere factor is voorlopig afgevinkt. Over dat half jaar, als ik weer stabiel ben, mag ik zelfs weer met het vliegtuig (als ik dat zou willen). Niet naar landen met veel enge ziektes, maar misschien naar een plek met zee en strand en warm…

Een lichtpuntje 🙂

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

5 reacties op angst

  1. Lichtpuntjes, zo heerlijk! Ik blijf aan je denken!

  2. Ragna zegt:

    Dappere dodo!
    Knap hoe je roeit met de riemen die je hebt. Volhouden leuke dame!

  3. It helps me when I write about fear, too. I believe it helps others to read about it. To know they are not alone. The circumstances may be different but the experience of fear is universal.

    I’m glad your medications are helping stabilize things and I am glad you are doing better.

    I’d love to meet you on a beach where it’s hot! We have some good summer weather hear in WA.

  4. Chaja zegt:

    Mens, ik schrok van de titel die je je blog meegaf! Ben blij dat ik het verkeerd geinterpreteerd had. Koester je in het vooruitzicht op een warme, lome zomer!

Geef een reactie

