week 6

Extra veel getekend, deze week. Ik vind het vaak zo fijn dat ik er nog een maak, en soms nog een. Soms teken ik wel een paar uur. Ik probeer dingen uit, en soms mislukt wat ik wilde, maar toch blijft het fijn. Het blijft ook leuk om vrienden wat te sturen, iets niet digitaals.

20140206-145851.jpg

20140206-145859.jpg

20140206-145908.jpg

20140206-145915.jpg

20140206-145927.jpg

20140206-145940.jpg

20140207-125832.jpg

Ik brei ook nog veel, moet wel rustig aan blijven doen, maar mijn projecten komen langzaam af. Mijn ‘Robin Hood trui’ is af, mijn eerste zelfontworpen trui (en hij zit heerlijk!):

20140206-145229.jpg

De ‘col die ook over het hoofd moet kunnen en de nek lekker warm houdt op de fiets’ voor een vriendin is af:

20140206-145412.jpg

De sokken, mijn eerste paar!, voor een andere vriendin, zijn ook bijna af en knallen de winter naar de lente toe (denk aan groen, roze, blauw, paars en turquoise in een sok).
Ik ben nu begonnen aan mijn delftsblauwe muts, waarmee ik mee ga doen met de wedstrijd van het Rijksmuseum (Rijksstudio Award). Helaas speelt mijn pols weer op, dus moet ik heel rustig aan doen met breien. En dat is moeilijk als ik zo benieuwd ben hoe de muts gaat worden en elke toer 264 steken heeft op pennen 2…

In de thuisschool loopt het goed. Maandag is tegenwoordig bakdag. Alma wil taarten leren bakken die ze nog nooit gebakken heeft, 52 taarten in een jaar. Heerlijk! De afgelopen taart was cheesecake met chocoladebodem…

20140206-150759.jpg

En deze week een extra taart voor W. want daarheen is ze vandaag in de trein naar toe gegaan, om een paar daagjes te logeren.

20140207-125841.jpg

We zijn naast het big history project ook begonnen met het literaire geschiedenis programma en dat bevalt tot nu toe prima. Omdat het in het Engels is betekent dat veel voorlezen, altijd fijn!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, tekenen, thuisonderwijs, vrienden. Bookmark de permalink .

8 reacties op week 6

  1. Liene zegt:

    Oh, een hele bezig bij ben jij! Mooie tekeningen weer! Fijn weekend.

  2. Debby zegt:

    Wauw wat een mooie trui. Prachtig!
    En de tekeningen zijn ook mooi om te zien. Heb jij jonge kittens?
    Je bent lekker bezig, heerlijk. En ook ik ben nu aan het tekenen geslagen en het bezig zijn is al leuk en nu maakt het mij weinig uit wat het resultaat wordt. Natuurlijk altijd leuk als er toch bij zitten die leuk geworden zijn.

    Fijn weekend!

  3. Karoeza zegt:

    Leuke post, erg leuk!
    Fijn he tekenen ❤ Ik moet met mijn eds echt doseren….maar heeeeeeerlijk om te doen.
    Mooie trui zeg!

  4. Chaja zegt:

    Wat een schitterende trui en col. En de peren hebben weer van die mooie kleuren en ook de textuur van het papier komt er prachtig doorheen. Heel veel succes met het Delfts Blauw, een heel project maar gelukkig niet breekbaar.

  5. Chaja zegt:

    Alma, hoe zorg je dat een kaastaart na het bakken niet weer instort? Bij mij rijzen ze altijd prachtig in de oven maar zakken daarna in tot soms onder het niveau van het beslag dat in de vorm zat. (en ja, ik weet dat natuurkundig gezien eigenlijk niet kan, dus wie weet heb je daar ook een verklaring voor…)

    • Josh Moll zegt:

      Hier het antwoord van Alma: je moet de kaastaart nog 1 uur in de oven laten staan na het uitzetten van de oven. Dan koelt hij heel langzaam af en zakt hij niet in. Ook de ovendeur niet open doen tijdens het bakken of afkoelen. En het zo diep inzakken kan omdat er vocht verdampt tijdens het bakken, dus het volume wordt minder.

Geef een reactie

