kant en andere gedachten over breien

Mijn rechterhand zit weer vast in een alles omvattende brace, want er zit weer een ontsteking in. Er is een dubbele hoeveelheid prednison in het polsgewricht gespoten vanochtend en we hopen maar dat het nu echt een keer over gaat. (Gromgrgrgr, zin om met servies te smijten, stampvoeten en dat soort dingen.) Daarom een blog over het breiwerk waar ik al een week gelukkig mee was. (Nee, de ontstekingen komen niet door het teveel aan breien, maar door de sarcoidose)
Ik brei namelijk deze sjaal

20140424-161126.jpg
En ik ben inmiddels bij het een na laatste kant patroon en heb 576 steken op de pennen staan.

20140424-161402.jpg
Het blijft een soort spannende puzzel om breipatronen te volgen en bij kantpatronen is dat dubbel waar. Ik begrijp er nooit iets van als ik het patroon lees, het wordt pas logisch en begrijpelijk als ik het gewoon ga doen. Kantbreien heeft als extra moeilijkheid dat het patroon pas echt duidelijk wordt als het nat opgespannen is geweest. Ik kan het een beetje nabootsen door stukjes uit te rekken in mijn handen.
Tijdens dit project, het moeilijkste tot nu toe, realiseer ik me weer eens hoe leuk ik het vind om op de grens van wat ik kan te werken. Om dingen al doende te leren. En ik zit ook al weer na te denken over zelf kantpatronen te ontwerpen. (Bijvoorbeeld een gladde onderlaag met in een contrasterende kleur kant eroverheen.) Want zelfbedachte dingen maken, dat is de volgende stap in het eeuwige leerproces…

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

2 reacties op kant en andere gedachten over breien

  1. Wat een kunstwerk; prachtig. Sterkte Josh! Groet, Wieke

Geef een reactie

