niet aan gedacht

De sjaal die ik maakte is af. Ik heb er minder dan een maand over gedaan om anderhalve kilometer dunne wollen draad om te zetten in een ronde knoedel.

20140510-135948.jpg
Er is wat te zien van het patroon. Maar als ik het over mijn schoot uitstrek, stukje bij beetje, zie je het wonder van het kant verschijnen. Alleen als ik het loslaat schiet het weer terug, de steken trekken aan elkaar.

Het moet nog gewassen worden en opgespannen. Pas dan komt het hele patroon naar voren en houdt het zijn vorm. De ronde knoedel zal dan ongeveer 2 meter worden in doorsnee. En hopelijk een wolk van wol die Shimriet om zich heen zal kunnen draperen.

De energie die ik heb om te breien is niet geschikt voor het opspannen. Daarvoor moet ik over de grond kruipen en 125 spelden op strategische plekken in de sjaal en ondergrond prikken. Op dit moment onmogelijk.

Als ik dat meld op facebook komt er binnen een uur een aanbod voor hulp. Wow! Wat zijn er toch ontzettend lieve mensen op deze wereld. Ik word er helemaal blij van.

En ik begin gelijk met een nieuw projectje, een vestje voor een meisje van bijna twee. Een stuk kleiner en wel zelfstandig af te ronden.

20140510-140943.jpg

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in breien, sarcoïdose, vrienden, ziek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

