opluchting

Vandaag zag ik mijn internist, de arts die de coördinatie regelt met alle andere artsen. Ik vertelde hoe het gaat en dat ik zo moe ben. Zo moe dat ik niets meer kan overzien, dat letterlijk alles me zwaar valt en dat ik het gevoel heb dat ik steeds verder wegzak. Het is een prettige arts. Ze luisterde en keek goed naar me.

Ik hoefde niet te blijven, maar ze nam wel een radicaal besluit. Twee weken geen cytostatica, geen methotrexaat. Misschien kan ik niet tegen de hoeveelheid die ik nu moet slikken, misschien werkt het bij mij contraproductief.

O, wat een opluchting. Vanavond geen gif slikken en volgende week ook niet. En kijken of dat verschil maakt in hoe ik me voel.

Dit natuurlijk naast nog een consult en onderzoeken bij de longarts en aanvullend bloedonderzoek. En daarna zoeken naar iets anders dat de methotrexaat vervangt, als dit inderdaad opluchting gaat geven.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

6 reacties op opluchting

  1. Lori zegt:

    good luck! i hope they find something much better for you and you feel better! xoxoxo

  2. Chaja zegt:

    O wat zal je je schoooooon voelen zonder die rottige kuur. Goede gelegenheid voor een dagje Spa in eigen huis?

  3. simplyida zegt:

    Wat fijn voor je Josh! Ik wens je twee goede weken, hopelijk vinden ze iets beters na die tijd. Liefs

Geef een reactie

