groeien

Deze maanden is Alma zo hard gegroeid dat ik opeens de kleinste ben in huis. Het verschil tussen ons is nog maar een pietseltje, maar het is er inmiddels wel.

20140605-091233-33153843.jpg
Het brugklasjaar thuisschool is bijna afgelopen, alle vakken zijn bijna gedaan, de laaste bladzijden van de laatste wiskundetoets maakt ze deze week nog af en dan gaan we eens flink vakantie vieren.

Bij mij groeit de opluchting. Het experiment zonder methotrexaat mag ik voortzetten, het lijkt erop dat de rest van de medicatie op het moment genoeg is. Ik heb meer energie, ben minder benauwd en heb minder bloedingen. Wel is mijn rechterhand weer ontstoken en zitten er bulten op plekken waar geen bulten horen, maar daar gaan we met lokale middelen wat aan proberen te doen.

Ik ben heel rustig met van alles bezig. De zomerdeken zit zover in elkaar dat hij op bed kan en er vanaf als ik verder wil borduren. Ik heb een keppeltje voor mijn vader gebreid, een vestje voor een schatje van bijna twee, en ben bezig aan een zomertruitje voor mezelf. Ik geniet van weer dingen durven beginnen.

20140605-091234-33154125.jpg
En het fijnste is dat de lucht weer gewoon lucht is in plaats van stroop. Ik kan ’s ochtends weer opstaan zonder dat ik eerst de moed ervoor moet zoeken. Op deze manier, met de beperkingen van dit moment, vind ik het allemaal weer de moeite waard.

20140605-091233-33153504.jpg

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, breien, handwerken, sarcoïdose, wiskunde, ziek. Bookmark de permalink .

4 reacties op groeien

  1. Chaja zegt:

    Heerlijk nieuws! En wie hard gewerkt heeft mag natuurlijk 3 maanden zomervacantie 🙂 Geniet er van.

  2. Lori zegt:

    i have been the shortest at my house for awhile now! 🙂 (and i’m tall!)

  3. DeHeldin zegt:

    Dat klinkt heerlijk, ik ben blij voor je dat het weer wat beter gaat! En dat lijkt me vreemd, de dag dat je kind groter is dan jijzelf, ik heb nog even. Volgens mij was het een fijn onderwijsjaar, een fijne vakantie straks en nog zo’n mooi jaar erbij!

Geef een reactie

