vakantie

We waren even op vakantie, in het huisje aan het meer in Bourgondië waar we vorig jaar ook waren. Zomaar opeens vertrokken, omdat het kan. Alma is klaar met haar brugklasmateriaal, ik had weer wat energie en Sytze had een stuk geschreven. Het was heerlijk. We vierden het leven. Ik heb elke dag wel een paar keer uitgeroepen dat ik niet had verwacht dat ik dit nog mee zou maken.

Na deze klote winter met zoveel me klote voelen en langzamerhand me af vragen of dit nu het begin van het einde was, en me elke dag moeten dwingen om op te staan en mijn taken op me te nemen, is het allemaal nog steeds zo’n wonder. Het lijkt erop dat ik voorlopig zonder methotrexaat kan, dat die maanden met zoveel methotrexaat hun werk hebben gedaan.

In Frankrijk had ik energie om weer wat te lopen, Alma wil wel op mijn karretje scheuren als ik wilde lopen, dus we konden echte wandelingen maken. Het meer was al lekker warm dus we hebben elke dag gezwommen. En verder deden we niks, nou, ja, spelletjes natuurlijk en we verloren altijd, want Alma kan tegenwoordig ontzettend winnen, en lezen, en breien, en buiten zitten, en uitslapen, en heel veel lekker eten.

We hebben in het dorpje van niks de meeste restaurants getest en een prachtige bikini voor Alma gekocht. Ze heeft de blits gemaakt met haar, door mij gemaakte, nieuwe zomerjurk. We zijn bruin geworden. Alma heeft besloten dat ze Frans wil leren spreken, want die Franse meiden van haar leeftijd spreken geen Engels. We doen dus elke dag een half uur Frans sinds we thuis zijn, met Rosetta Stone.

Ik heb alleen geen foto gemaakt dus kan niets laten zien van de vakantie, alleen van Alma in haar nieuwe jurk.

20140627-181009-65409274.jpg

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

10 reacties op vakantie

  1. What a wonderful dress. Good job, mom! I’ll bet Alma will have very fond memories of this vacation, and this garment. I always loved the things my mom sewed for me, while I can’t remember very many of my storebought clothes.

    I am glad you are “making it”.

    • Josh Moll zegt:

      Thanks Kelly! It is an Alabama Chanin pattern, I got theis books as a present and the slow stitching it just my thing.

  2. DeHeldin zegt:

    Wat prachtig, alles! Dat je je beter voelt, de jurk, je prachtige (grote!) dochter, de heerlijke vakantie. Hoera voor jullie, jullie zijn fantastisch en dit was welverdiend. Kus.

  3. @Josh

    Oh if I would have looked closer I would have seen the binding on the neck and arms and recognized their methods! I have made a few Alabama Chanin items myself!

  4. Ragna zegt:

    Dat klinkt heerlijk! Mooi!

  5. Chaja zegt:

    Heerlijk, ik vroeg me al af waar je bleef. Wat zullen jullie genoten hebben.

  6. Wat fijn dat jullie dat meegemaakt hebben. Wat een prachtige jurk, wat straalt Alma. En wat leuk dat Alma Frans aan het leren is. Ik vraag me wat af. Weet je waardoor je je iets beter voelt? Het weer/klimaat/medicijnen? Liefs

  7. Myranda (mama van Keanu en Indyra) zegt:

    Wat straalt Alma in die prachtige jurk!

  8. kungslilja zegt:

    Wat fijn om te lezen dat jullie zo’n heerlijke vakantie hebben gehad!

Geef een reactie

