… en neer

Eigenlijk was het tijd voor een heerlijk tevreden blogje over de mooie dingen die ik had gemaakt…

20140708-152144-55304425.jpg

20140708-152145-55305073.jpg

20140708-152144-55304778.jpg

20140708-152145-55305361.jpg En over hoe goed het gaat met revalideren. Maar ik dacht gister, ik wacht even tot het knuffelolifantje klaar is, dat ik aan het maken ben voor de dochter van een twitter vriendin.

En toen had ik gistermiddag een aanvaring met een elleboog van een mede-winkelaar, precies op mijn toch al kwetsbare sarcoïdose bult pols, en zit ik nu weer in een totale brace vol met prednison. Te baaaaaalen, en te verkrimpen van de pijn. Met als vooruitzicht dat ik over een maand hoor of het hele kapsel maar beter weggeopereerd moet worden.

Ik word er soms zoooo boos, verdrietig en wanhopig van. Elke keer kwak ik weer terug. Dat is nog wel het ergste van chronisch ziek zijn. Van elke opleving weet ik al dat het maar tijdelijk is. En dan is het de kunst om, ondanks dat weten, toch blij te zijn en er het meeste van te maken. Maar niet te hopen dat het deze keer misschien toch betekent dat ik beter word. Want dat word ik niet.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in handwerken, revalidatie, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

4 reacties op … en neer

  1. Sweetlikehoney zegt:

    Wat enorm balen! Beterschap en ik hoop dat je over een maand beter nieuws krijgt.

  2. Chaja zegt:

    Lieve Josh,
    Ik loop al twee dagen te woorden te zoeken en ze komen maar niet. Maar ja, dan hoor je ook weer zo niks van me. Dan maar zonder woorden?
    ……
    Je creaties zijn in elk geval schitterend, dat weet ik dan weer wel te zeggen.

    Chaja

  3. oemmi2 zegt:

    Geef de hoop niet op. God is Barmhartig, HIJ hoort en ziet je! Wanneer je naar HEM richt zal HIJ je nooit in de steek laten. Probeer het en je zult het merken ❤

  4. kungslilja zegt:

    😦 Wat balen! Ik ga snel verder lezen, hopende dat het weer wat beter gaat.

Geef een reactie

