over olifanten en diverse dingen

We hadden vreemde dagen. Vorige week kreeg ik te horen dat de hand/pols hoogst waarschijnlijk snel geopereerd moet worden. En dat is iets waar ik behoorlijk tegen op zie, er zijn nog veel vragen open. Ik weet niet hoe goed ik de hand dan nog kan gebruiken, maar zoals het nu al meer dan een half jaar is, is ook niet goed. Een constante ontstekingshaard in mijn lichaam is heel slecht, dat snap ik, en geeft veel pijn.
Op vrijdag hoorde ik dat de sarcoïdose ook zorgt voor ernstig slaapapneu, ik krijg te weinig zuurstof binnen. Binnenkort moet ik nog een keer een nacht in het ziekenhuis slapen en gaan ze een beademingsapparaat instellen voor me. Ook daar zie ik tegen op, slapen met zo’n pomp en slangen. Maar als het helpt tegen de slopende vermoeidheid is het wel erg fijn.
Door deze dingen was ons hele zorgeloze vakantiegevoel wel in één klap weg.

Breien gaat niet zo goed met die hand, naaien wel. Ik heb twee olifantjes gemaakt.

20140717-112950-41390830.jpg

20140717-112951-41391112.jpg
De roze is nog niet helemaal klaar, Hobbes had hem te pakken gekregen, helaas. Daarna moest hij gewassen worden en pas als hij weer droog is, kunnen de oren er aan…
Ik ben begonnen aan een jurk voor mezelf. Een heel project, eerst de jurk naaien, vervolgens hem verven met indigo met shibori techniek en vervolgens de jurk verder mooi maken met borduurwerk en applicaties. Heerlijk om een project te hebben 🙂 en ik zal vast wel diverse stadia laten zien. Nu is er nog niet meer te zien dan hoopjes ongebleekte jersey, die ik met 100% linnen draad uit de supervoorraad van Tat aan elkaar aan het naaien ben. Voor mensen die op zoek zijn naar biologische katoen kan ik de textielfabrique aanraden. Goeie service en niet duur.

Alma ging vijf dagen op scoutingkamp, met eerst twee dagen heel veel regen en daarna heerlijk weer. Ze is net thuis en heeft het heerlijk gehad. Morgen is haar volgende kampje en de week daarna gaat ze op ponykamp. Het is zo fijn om te zien dat ze kan genieten van op kamp gaan, zich erin onder kan dompelen en vervolgens niet eens totaal brak thuiskomen.

Ik kon een keertje mee naar de modeltekenclub en heb daar heerlijk getekend.

20140717-113314-41594702.jpg

20140717-113314-41594471.jpg
Dat had ik niet meer gedaan sinds de kunstacademie, meer dan twintig jaar geleden.
We hebben genoten van het even kinderloos zijn. Het is soms fijn om even wat minder verantwoordelijk te kunnen leven 🙂 .

Ik ben sterker aan het worden met lopen. Elke dag loop ik, en inmiddels kan ik vanuit huis een rondje door het Macrobiusbos lopen. Met een stevige heuvel aan het begin! Ik heb soms een droom dat ik gewoon wegloop, dat ik gewoon begin met de ene voet voor de andere en dat ik wegloop van mijn ziek zijn, dat ik mezelf beter kan lopen. De droom is niet realistisch, maar meer wandelen kan in het echte leven alleen maar goed zijn.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, handwerken, revalidatie, sarcoïdose, tekenen, wandelen, ziek. Bookmark de permalink .

2 reacties op over olifanten en diverse dingen

  1. Chaja zegt:

    Heerlijk voor Alma dat ze kan genieten van verschillende vacantiekampen. Voor jullie ook vacantie. En wat geweldig dat je weer zo goed kunt lopen!! Al met al goed nieuws. En de olifantjes zijn “beelderig”.

  2. kungslilja zegt:

    De olifantjes zijn prachtig! Wat leuk om te lezen dat Alma zo genoten heeft van haar scoutingkamp. Ik geloof dat ik 18 jaar bij de scouting actief ben geweest en er komen nu een hoop mooie herinneringen boven. 🙂
    Sterkte met de vermoeidheid!

Geef een reactie

