wandelen

Sinds ik geen methotrexaat meer heb, nu al meer dan twee maanden, ben ik aan het revalideren. Elke dag loop ik, de ene dag een paar keer een stukje, de andere dag wat langer aan één stuk. En het werkt!
Ik kan inmiddels lopend vanuit huis vertrekken en dan tot in het veld komen, of een rondje door het Macrobiusbos. Mijlpalen zijn het, die me trots maken op mezelf, en die me spierpijn bezorgen.
Sinds een week zijn we een mooi bos bij ons in de buurt aan het ontdekken, het Savelsbos. Eerst gewoon een klein stukje heen en weer, vervolgens een rondje van een uur, met een klimmetje erin (ik laat Hobbes me dan een beetje trekken en Sytze een beetje duwen en dan red ik het met een knalrode kop). En gisteren zijn we, met een rugzak vol drinken en boterhammen, een paar uur gaan wandelen. Elke 20 minuten even rusten, wat drinken en eten, en weer verder. We zijn in totaal zes mensen tegengekomen en het was stil en prachtig. Uiteindelijk heb ik misschien wel 9 kilometer gelopen.

20140725-160203-57723717.jpg
Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven.

20140725-160203-57723574.jpg
Maar ik zou niet ik zijn als van zo’n succes mijn plannenmachine niet op volle toeren gaat draaien. En in die machine vormt zich nu het plan om een wandeltocht te gaan maken, samen met Alma. Gewoon bij ons in Limburg, in deze vakantie. Elke dag een stukkie van het Krijtlandpad.
Er staan niet heel veel dingen op mijn bucketlist, maar wat ik dolgraag had willen doen is een wandeltocht maken van een paar maanden. En wat ik me realiseer is dat het misschien toch gaat lukken, als de sarcoïdose zich nog een tijdje koest houdt. Dus ik blijf voorlopig lekker wandelen en zie wel hoever ik kom.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in experiment, revalidatie, sarcoïdose, wandelen. Bookmark de permalink .

6 reacties op wandelen

  1. tovoorjou zegt:

    Wandelen is fantastisch, goed voor lichaam én geest. Fantastisch dat dat je nu lukt. Ik hoop heel erg dat het goed komt met het Krijtlandpad.

  2. Kelly zegt:

    Walking is wonderful. Don’t try to “run”, try to be in the moment, not the past nor future.

    Wonderful pictures. So green!

  3. Wondelgijn zegt:

    Heerlijk! Stapje voor stapje, op weg naar herstel… Rustig aan maar!

  4. Chaja zegt:

    O, wat meer dan superformidabelweldigeindekolosachtig! En wat hoop ik dat je deze reactie pas in September ziet omdat je helemaal geen tijd hebt om achter de computer te kruipen. Zuig je longen vol lucht en geniet van jullie vacantie in eigen provincie.

  5. Chaja zegt:

    “fanta” vergeten. zelf nog even invoegen :/

  6. kungslilja zegt:

    Wauw, 9 kilometer?! Dat vind ik indrukwekkend!
    Enne, maar 6 mensen tegengekomen? Misschien moeten wij dan bij jullie in de buurt gaan wonen, als we over een paar jaar terug naar Nederland willen, aangezien we nu zo van de rust en ruimte in Zweden genieten. 🙂

Geef een reactie

