CPAP

Sinds dinsdag heb ik mijn hulpje bij het ademhalen in huis. Een CPAP apparaat, de afkorting staat voor Continuous Positive Airway Pressure, meer te lezen op http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Continuous_Positive_Airway_Pressure.

IMG_1697.JPG
Het past op mijn nachtkastje, maakt weinig geluid, en ik heb een elegant roze neusdopjesmasker, speciaal voor vrouwen ­čÖé

IMG_1698.JPG
Maar veel belangrijker, het is FIJN!
De eerste nacht moest ik nog wennen, voelde me soms wat beklemd en vond het lastig om tegen de druk in weer uit te ademen. Maar als ik sliep, sliep ik diep en ik werd niet gierend van de ademnood wakker. De middagdutjes zijn verkwikkend. En vannacht heb ik 9,5 uur geslapen, diep en rustig.
Op naar een superconditie voor de operatie!

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in revalidatie, sarcoïdose, ziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op CPAP

  1. Wat fijn dat je nu goed kan slapen. Topapparaat en dus gewoon in roze ­čśë Nu maximaal uitgerust je operatie in. Heel veel succes.

  2. Chaja zegt:

    Leve de technologie! Blij voor je ­čÖé

  3. sillie zegt:

    heerlijk dat je er zo goed van opknapt! succes met je operatie!

Geef een reactie

