aan het werk

Ruim een week zijn we weer aan het werk en het loopt als een trein. Alma wil graag structuur op dit moment, dus we maken elke dag een lijstje op het bord.

IMG_1705.JPG
Wat gedaan is wordt afgevinkt. Ze doet ook veel meer zelfstandig, omdat het lijstje houvast biedt. Ze wil dit ook omdat we niet weten hoe het straks gaat, na de operatie, en ze wil dan dingen zelf kunnen doen.

Ik ben allerlei werkjes aan het afronden. Mijn jurk is al een tijdje af:

IMG_1708.JPG
Het vest met de wol van Loret Karman is klaar:

IMG_1709.JPG
Aan Alma’s kattentrui komt elke dag een stukje:

IMG_1707.JPG
En ik ben bezig met het nobele werk om van twee kledingstukken één te maken. Een aantal t-shirts met lange mouwen wordt uitgelegd, zodat ik ze straks makkelijk aan kan doen en ze niet om mijn arm knellen. Tegelijk maak ik ze mooier.

IMG_1706.JPG
Ik kan op een rustige manier, dat wil zeggen elk uur een tijdje, nog handwerken. Met steeds meer gebruik van de linkerarm, want de rechterarm ontwikkelt helaas steeds meer bulten en ontstekingen.

En ’s nachts zit mijn hoofd vol enge dromen over de operatie. Een arts die over het groene laken heen me komt vertellen dat de arm er toch beter af kan. Een teken dat ik er wel tegen op zie. Maar goed, dinsdag 16 september om acht uur is het zover. En daarna weten we meer.

Over Josh Moll

Josh Moll, blogger over breien, thuissschool, sarcoïdose en hoogbegaafdheid
Dit bericht werd geplaatst in alma is alma, sarcoïdose, thuisonderwijs, ziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op aan het werk

  1. Chaja zegt:

    Dat gebeurt me wel vaker, dan ben ik ineens aangegrepen door iets dat daar niet voor bedoeld was. In dit geval de afgevinkte lijst. Wat een kei van een dochter heb je toch. Ik vind het patroon dat je de laatste tijd vaak gebruikt, erg mooi. Ik noem het “het oog van de storm”-goed?
    En we houden het erop dat de operatie het begin van vooruitgang wordt of op zijn minst het stopzetten van achteruitgang.
    Veel liefs

    • Josh Moll zegt:

      Weet je, Tat noemde het patroon zondag kikkervisjes. Vond ik ook mooi, net als jouw oog van de storm. In mijn idee zijn het spiralen 🙂

  2. Leah Witmond zegt:

    Poeh, dat is al gauw, die operatie. Ik zal aan je denken die dag, en mijn duimen uit de kom draaien dat alles goed mag gaan.

Geef een reactie

